TALA DELS OMS DE LA PLAÇA RAFAEL DE CASANOVA AFECTATS PER GRAFIOSI
El servei municipal de jardineria ha començat aquesta setmana a talar els 8 oms de la Plaça Rafael de Casanova afectats per una plaga de grafiosi. La grafiosi dels oms és provocada per un fong que es transmet a través d'algunes espècies d'escarbat.
El fong bloqueja la circulació de la saba i acaba provocant la mort de l'arbre en un temps relativament curt.
Els atacs dels escarabats que transmeten la grafiosi s'identifiquen per petits forats a l'escorça.
La recomanació tècnica per a combatre la plaga és la tala i retirada de tots els exemplars morts o greument afectats per evitar la propagació als exemplars sans. Està previst realitzar en les properes setmanes la replantació d'arbres a la Plaça Rafael de Casanova per tal de cobrir les baixes dels exemplars talats.