Carta de serveis
Les cartes de serveis esdevenen un instrument molt valuós per continuar amb un procés de millora contínua, alhora que garanteix la informació pública, es promou la participació i es dona compliment a la normativa de transparència.
Les cartes de serveis juguen un paper molt important en la mesura en què representen el compromís de qualitat i de millora continua que l'Administració adquireix amb la ciutadania, té naturalesa reglamentària i per tant, se li reconeix capacitat normativa.
La carta de serveis es concreta en un o més documents públics amb informació d'utilitat per a les persones usuàries i la ciutadania en general respecte els serveis que ofereix una administració pública, sobre els compromisos de qualitat adquirits, sobre els drets que els assisteixen en relació amb aquest serveis i sobre les formes d'accés, entre d'altres.
Per a l'administració impulsora:
- Estén en l'organització la cultura de participació i de la incorporació de l'opinió i el grau de satisfacció dels usuaris del servei.
- Orienta les actuacions cap a resultats crítics, mesura els aspectes que els usuaris valoren en relació amb el servei i es compromet públicament amb determinats nivells de qualitat.
- Reforça un estil de direcció i de gestió sensible a les expectatives dels usuaris i orientat a la sistematització de les actuacions, l'avaluació i la millora continua.
- Genera informació objectiva sobre la capacitat dels departaments d'assolir els resultats previstos i els compromisos assumits gràcies al desenvolupament d'un sistema de control i seguiment dels processos.
Per a les persones usuàries i la ciutadania en general:
- Facilita la identificació corporativa dels serveis i ofereix informació sobre les seves característiques bàsiques de manera homogènia.
- Reflecteix l'esforç de l'organització per ajustar-se a allò que els usuaris esperen i valoren, cosa que incrementa la satisfacció d'aquests i la legitimació dels poders públics.
- Objectiva la qualitat dels serveis i informa del grau d'assoliment dels compromisos assumits.
- Estableix canals de participació en el disseny, la producció i la millora del servei, fet que denota una administració propera i receptiva.
Cartes de serveis de l'Ajuntament de Montmeló
(revisades al gener de 2025)
Carta de serveis de l'àrea d'Envelliment Actiu
Carta de serveis de l'àrea d'Acció Social. Serveis Socials
(revisades al gener de 2024)
Carta de serveis de l'Ofcina d'Atenció a la Ciutadania (OAC)
Carta de serveis de l'Oficina d'informació a les persones consumidores (OMIC)
Carta de serveis de l'àrea de Seguretat Ciutadana
Carta de serveis del Servei Local d'ocupació de Montmeló