Pla de mobilitat i accés al Circuit pel Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP 2025

Diumenge, 31 d’agost de 2025

Circuit de Barcelona-Catalunya (Montmeló) - El Circuit busca facilitar l’entrada i la sortida dels assistents amb dispositius específics de mobilitat, canvis en el sistema de pàrquing i programació de transport públic reforçada amb autobús gratuït des de l’estació de Montmeló i Parets.

El Circuit de Barcelona-Catalunya implementarà pel Gran Premi Monster Energy de Catalunya de MotoGP 2025 un conjunt d’accions en l’àmbit de la mobilitat i l’accés al recinte esportiu per millorar la fluïdesa especialment dels vehicles particulars en les hores punta de l’esdeveniment i per incentivar l’ús del transport públic.

VEHICLE PARTICULAR – SISTEMA DE PÀRQUING I D’ACCÉS

Dispositiu de trànsit

Per agilitzar l’entrada de vehicles al Circuit, el dispositiu d’accés al recinte es reforçarà en vies com l’AP7, la C33, la C17 i la C35 amb controls constants per guiar els usuaris que tinguin pàrquing, el personal i altres col·lectius, impedint l’entrada i desviant el trànsit dels que no tinguin acreditació de pàrquing o acreditació personal per a l’esdeveniment. Per a la sortida, totes les vies tindran la funció d’evacuar el recinte esportiu, impedint l’entrada de vehicles al mateix (a partir de l’inici de la Sprint Race de dissabte i de la cursa de MotoGP de diumenge).

És important remarcar que els assistents han de seguir únicament les indicacions dels agents i cartells, ja que els navegadors GPS podrien donar informació incorrecta (carrers tallats, accessos tancats, etc.).

Pàrquing espectadors amb compra online

El pàrquing dels espectadors es pot adquirir online a la plataforma oficial d’entrades del Circuit. L’entrada obtinguda servirà per acreditar el cotxe i caldrà mostrar-la en format digital o imprès al personal de control.

Aquest pàrquing d’espectadors és una única zona molt àmplia que s’anirà omplint en funció de l’ordre d’arribada dels assistents i segons les indicacions del personal present. Cal remarcar que no es podrà accedir al perímetre del Circuit amb vehicle particular sense haver fet aquesta compra de pàrquing. Un cop estacionat el vehicle, es podrà accedir al recinte a peu per qualsevol porta del Circuit.

Pàrquing motos gratuït

Les motos aparquen gratuïtament i no han de fer cap compra ni gestió. Les zones d’estacionament se situen a l’H1 (amb accés des de la C17) i al pàrquing d’espectadors, amb una zona reservada per a motos.

Parades de taxi

Addicionalment, el Circuit també ha habilitat dues parades de taxi. Una al costat de l’accés Oest i de la Porta 1, i l’altra a prop de l’accés Est i de la Porta 3. D’aquesta manera, els visitants que vinguin en taxi podran arribar pràcticament fins a les dues grans portes d’accés al Circuit.

TRANSPORT PÚBLIC – SERVEIS GRATUÏTS

Programació de transport públic reforçada

Com sempre, el Circuit recomana fer ús del transport públic per arribar a les seves instal·lacions. Per a l’ocasió, tant Rodalies de Catalunya com Sagalés ofereixen:

Oferta de Rodalies de Catalunya

Els dies 6 i 7 de setembre, Rodalies de Catalunya oferirà un total de 28.000 places addicionals, reforçant les línies R2 i R2 Nord amb una programació de 4 trens per hora i sentit el dissabte entre les 15 h i les 19 h i el diumenge entre les 6 h i les 11 h i entre les 15 h i les 19 h. L’oferta assegura una freqüència mitjana de 15 minuts per sentit en la connexió Montmeló-Barcelona en les hores en què es preveu una major afluència.

Per facilitar i agilitzar l’adquisició dels bitllets, Rodalies ha programat les màquines d’autovenda de manera que el primer títol de transport que aparegui a la pantalla sigui un bitllet d’anada i tornada fins a Montmeló.

Oferta de Sagalés

Autocars Sagalés també ofereix els seus serveis per assistir al Gran Premi. Els autocars sortiran del centre de la ciutat de Barcelona, des de l’Estació del Nord d’Autobusos (C/ Ali Bei, 80). Aquesta ubicació permet la connexió amb el servei de metro i de Rodalies, ja que l’estació està situada al costat d’Arc de Triomf. El preu del bitllet és de 25 €.

El servei estarà disponible a partir de les 7:45 h el divendres i el dissabte i a partir de les 8 h el diumenge. Les reserves es realitzen a Sagalés (tel. 902 13 00 14 / www.sagales.com). Aquests autocars també surten de la costa de Barcelona (concretament des de Lloret de Mar), i passen per diverses poblacions fins al Circuit, amb arribada a prop de la Porta 3 (servei de dissabte i diumenge). El preu del bitllet és de 38 €.

Servei de bus gratuït des de l’estació de Montmeló i de Parets fins al Circuit

Per reforçar i incentivar l’ús del transport públic, el Circuit posarà un servei de bus gratuït des de l’estació de tren de Montmeló i de Parets fins al traçat. En el cas de Montmeló, la parada estarà habilitada a prop de la Porta 6 (carrer Can Esteve) i, en el cas de Parets, al carrer Impremta, amb la porta 7 com accés més proper. Aquest servei estarà disponible a partir de les 8 h de divendres a diumenge del Gran Premi.

Per a la sortida del Circuit quan acabi l’activitat a pista, aquest servei també estarà disponible. En cas de congestió de les vies de sortida del Circuit, el recorregut es podria interrompre per la impossibilitat de prestació del servei. Addicionalment, el dissabte de GP se suspendrà el servei a partir de les 16:30 h per talls de circulació al municipi de Montmeló.

Darrera actualització: 4.09.2025 | 11:26