LA POLCA DEL TOC D'INIC DE FESTA MAJOR
Una bona manera de començar la Festa Major és participar de forma activa en el Toc d'Inici de la Festa. Es tracta de balla i fins i tot cantar la Polca de Montmeló.
L'any passat va ser el primer any que es va introduir aquesta activitat com acte d'inici de Festa. Les tres entitats de cultura tradicional -Gitanes, Gegants i Diables- van ensenyar a ballar la polca. Enguany es tracta de fer un pas més. La polca te una lletra adaptada. Tothom que vulgui participar en aquesta festa i canta la polca, a partir de les 20 hores, podreu participar-hi en el taller d'assaig de la Polca de Montmeló, per tal d'aprendre els passos correctes i la lletra de la cançó.
De mica en mica, la Festa de Montmeló anirà agafant cos i un esperit propi amb el "Toc d'Inici de Festa". T'esperem!
Toc d'Inici de la Festa - Polca de Montmeló
Al so de gralles i timbals
la plaça ja és plena de gent
bèsties, capgrossos i gegants,
tothom espera el senyal
canten i ballen el nou toc
comença la Festa major
ballant la polca tot plegats
de Montmeló
Ningú podia faltar
veïns, família i amistats
els coneguts recents
la colla de sempre tots presents!!!
quatre dies, quatre nits
no anirem a dormir
beurem i riurem molt
desperts fins que surti el sol
Al so de gralles i timbals
la plaça ja és plena de gent
bèsties, capgrossos i gegants,
tothom espera el senyal
canten i ballen el nou toc
comença la Festa major
ballant la polca tot plegats
de Montmeló
Ei!! t’he vist al correfoc
entre espurnes em somreies
mai t’havia vist per aquí
vols que t’ensenyi la Festa?
Sí, que ho vull, i tant que sí
sóc de fora, no et molesta?
Tot comença amb aquest bes
i la lluna fa la resta
ja ho diuen a tot arreu:
Com el Vallès no hi ha res.
Al so de gralles i timbals
la plaça ja es buida de gent
ara ja és la nit dels amants,
tothom espera el toc final
l'hora dels focs artificials
que tanca la Festa Major
ballant la polca tot plegats
de Montmeló