Torna l'envelat de Festa Major a Montmeló

Dimarts, 25 de juny de 2024

Esteu preparats per omplir Montmeló de gresca i xerinola? Aquest any recuperem l’espai de l’Envelat al Pedregar!  Del 27 de juny al 30 de juny, torna la Festa Major!

La Festa Major 2024 es tenyeix de rosa! La imatge del got i del mocador lluirà amb el nostre cartell de Festa Major elaborat per la montmelonina Martina Tristany. Podràs completar el teu outfit de Festa Major amb el tradicional mocador de Festa Major i el got reutilitzable per ser més sostenible. Al programa d'actes trobareu els punts de venda.

El dijous 27 de juny torna la festa gran de Montmeló, amb un programa ple d'actes i activitats per a tothom. Cultura popular, música, circ, activitats familiars, esport, foc i molt més! Descobreix totes les activitats al programa d'enguany. La Festa s’iniciarà oficialment a la plaça de la Quintana amb el Toc d'inici. Un acte on les colles i elements de cultura popular de Montmeló surten al carrer per fer un lluïment i homenatge al Pregoner de la Festa Major, que serà secret fins que no es descobreixi durant el Toc d'Inici Cerimoniós a la plaça de la Vila.

No hi ha festa sense la seva dosi de foc, menjar i música. Així que un cop acabat el Toc d'Inici la festa començarà de la millor manera amb el 26è Correfoc de la Colla de Diables de Montmeló, el Sopar Popular de la Penya Blaugrana i un concert a la plaça de la Quintana amb “Las que Falta Band” que ens portarà la festa i l'alegria, cantant i ballant les cançons dels teus grups preferits.

Divendres 28 de juny al matí el Mercat de Xauxa del CIJ Esplaia't a la plaça de la Vila. I si no n’heu tingut prou, tarda de jocs de medi ambient i de la llibreria l’Aglà pels més petits. Tot seguit el tradicional Correfoc infantil de Festa Major i a la Sala Polivalent tindrem el concert de corals on pujaran a l'escenari per oferir-nos el millor del seu repertori, la Coral del Casal de la Gent Gran i la Coral Montmeló de l'Agrupa.

A la nit, aquest any al nou espai de l’Envelat al Pedregar, concert Karaoke i després música per a tothom amb un dels millors tributs als anys 80 “Los 80 Principales”. El punt i final de la festa el posarà Maceta Sound Beat que ens portarà show fins entrada la matinada.

Dissabte 29 de juny al mati recuperem la Festa Holi Dolly per tota la família, un espectacle que combina música, ritme i sorpreses, i amb el qual omplirem la plaça de la Quintana de pols de colors. I després... no hi ha Festa Major sense l’Arrossada popular. Enguany es farà als jardins de la Torreta amb la paella a càrrec de Cuiners de la Terra. Els tiquets es podran reservar prèviament a entrapolis.com i el mateix dia 29 de juny de forma presencial, a partir de les 10.00h al Centre Cultural la Torreta.

A la tarda del dissabte gaudiu del Kahoot de Hits a càrrec de l’Escola de Música a la sala de la Concòrdia i a la plaça de la Quintana podreu gaudir de la cursa d’obstacles Xtreme Race Montmeló per grans i xics! Una activitat divertida, esportiva i plena d'acció, amb inflables gegants que hauràs de superar per ser el més ràpid. Hi haurà circuït mini per a petits (a partir de 3 anys) al passeig de les Corts Catalanes. A banda recuperem el Chess- Pàdel, el torneig d’escacs i pàdel més esbojarrat.

Com no podia ser d’una altra manera també es podrà gaudir de dues de les activitats de cultura popular més boniques de la Festa Major. A partir de les 18.30h la 32a Trobada Gegantera de Montmeló, amb les colles convidades de Sant Quirze del Vallès, Pallejà, Vallmoll, la Ràpita i Sant Llorenç Savall que passejaran i ballaran pels carrers del municipi juntament amb els nostres gegants. També podreu gaudir del concert de Cor de Gòspel a la Sala Polivalent.

A  les 23 h i després del Correfoc Jove, tornarem a gaudir del Rapte, l'impressionant espectacle de foc i música a càrrec de la Colla de Diables a la plaça de la Vila, on tindrem l'oportunitat de veure el Vibrot, la bèstia de foc de Montmeló.

La nit l’obrirem amb l'Orquestra Jarana a l'Envelat i la tancarem amb Bestial Dj’s amb el seu espectable “Emergència Sonora”.  Però... encara no s’ha acabat! Despertem Montmeló amb les Matinades acompanyat de la batucada Tokem X Tu per començar l’últim dia de Festa Major! Cercavila des de l’Envelat fins a la plaça de la Vila.

Diumenge 30 de juny ens acomiadarem de la Festa Major amb la 32a Degustació popular d'aperitius als Jardins de la Torreta. Podreu tastar les diferents tapes que hauran preparat les  entitats de Montmeló, amenitzat amb el duet de versions “Rumbares”.

Més tard a l'Amfiteatre de la Torreta podrem veure l'espectacle desenfadat de circ i acrobàcies "Tartana" de la Cia. Trocos Lucos. I el punt final a la Festa Major el posarà l'Orquestra Selvatana amb la ballada de sardanes, el Concert de Festa Major i el Ball de fi de Festa Major i el Castell de Focs a la Llosa.

Aquest any també podrem visitar dues exposicions. L'Exposició de tallers del Casal de la Gent Gran del curs 2023-24, que inauguraran amb un vermut el divendres 28 de juny i es podrà visitar fins diumenge. Al Museu Municipal s'inaugura el mateix dia 17:30h l’exposició "La nostra festa: Goita què fan avui", que es podrà visitar fins al 5 de juliol. Al programa de Festa Major trobareu moltes més activitats organitzades per entitats i associacions de Montmeló sense les quals no seria possible fer-la.

Gràcies a tothom i visca la Festa Major!

Darrera actualització: 27.06.2024 | 12:10