Què és això de les penyes? Qui és la Comissio FMò?

Dimarts, 24 de juny de 2025

Comissió de Festa Major - A mitjan mes d’abril, a la reunió d’entitats per parlar de Festa Major, va sortir la idea de recuperar la Comissió de Festa Major. Tothom parlava del model de Melons i Creuats, però també teníem ben presents els intents, poc exitosos, de ressuscitar les colles. D’aquella primera reunió en va sortir un parell més per decidir convocar a tothom que volgués i explicar la idea de les penyes per valorar si es veia atractiu i, sobretot, per fer créixer aquesta comissió.

Ens plantem a principis del mes de maig, la convocatòria va córrer pel recentment creat Instagram de la comissió amb l’altaveu d’altres xarxes amigues. Èxit de convocatòria pel nombre de persones assistents que ens podia portar a pensar que Montmeló té ganes de festa.

Acabada aquesta reunió i veient que la idea havia agradat, es posa en marxa la convocatòria de les penyes, animant a la ciutadania de Montmeló a ajuntar-se amb els seus amics i amigues, en “paquets” de 12 o més persones, buscar un element identificatiu (samarreta, barret, ulleres...) i apuntar-se a un formulari.

I pam! Comença la guerra entre penyes! La gent comença a crear penyes, a inventar-se noms enginyosos, a crear logotips que reflecteixen l’esperit de la penya i comencen a “picar-se” entre elles per fer bullir l’olla..., la IA va haver de fer hores extraordinàries per cobrir totes les demandes dels montmelonins i montmelonines.

Arribem a 31 de maig, data final per inscriure’s les penyes i arriben els números finals: 74 penyes i més de 1900 persones inscrites.

No us mentirem si us diem que la Comissió està una mica espantada. S’han preparat algunes activitats, hi ha hagut poc temps, poc pressupost i en cap cas podíem pensar que això arribaria a aquests extrems.

Programa tancat i activitats pensades i plantejades. Tot el que s’ha preparat ha estat pensant en tots i cadascun de vosaltres. Han estat moltes reunions, d’un grup format per poques persones, que hem dedicat un munt d’hores per fer una Festa Major més participativa. Esperem haver-ho aconseguit!

Sigui quin sigui el resultat final, sigui quina sigui la penya guanyadora, esperem que totes en gaudiu al màxim com ho hem fet nosaltres en veure-us a l’Instagram “picant-vos” i reptant-vos per ser la millor.

Si formeu part d'una Penya, consulteu en el programa de Festa Major les activitats i proves de les penyes. Estan enquadrades dins una taca negra i encapçalades amb el logotip de la Comissió de Festa Major.

Gaudiu de la Festa Major i ens veiem pels carrers i places de Montmeló!

Descarrega't el Cartell de les 74 Penyes de la Festa Major

Darrera actualització: 26.06.2025 | 10:13