L'empresa Vigas Grup executarà la segona fase del soterrament del tren per 3,39 milions d’euros

Dimecres, 3 de desembre de 2025

Som Montmeló - El ple de Montmeló va aprovar a finals de novembre, per unanimitat, adjudicar les obres de la segona fase del soterrament del ferrocarril a l'empresa que havia fet l'oferta més avantatjosa, és a dir, Vigas Grup SL. El projecte té un import total previst de 3.393.778,15 euros (IVA inclòs), i el termini d'execució previst és d'onze mesos.

El regidor de Territori, Antoni Guil (PSC), va exposar el punt recordant que els plecs de contractació es van aprovar el 30 de setembre de 2025 i que el termini de presentació d'ofertes finalitzava el dia 27. En total, s'hi van presentar deu empreses. Guil va destacar que aquesta nova fase suposa un pas endavant després de quinze anys amb la llosa del soterrament tancada, i que el primer treball que s'hi durà a terme serà la construcció d'un aparcament sobre la llosa en direcció Barcelona. Les obres afectaran principalment el carrer Escultor Josep Llimona i els accessos al pavelló, amb l'objectiu de millorar la mobilitat, la seguretat i la cohesió urbana del municipi, així com la qualitat de vida dels veïns de Montmeló.

Els tres grups de l'oposició -Canviem Montmeló, amb la intervenció de Marcel Comas; Fem Montmeló, amb Pep Benach; i Junts per Montmeló, amb Dídac Santisteban- van expressar el seu suport a la proposta, tot i lamentar que fa 15 anys que la llosa és tancada i inhabilitada.

Comas va considerar que "havia d'haver estat ADIF en primer terme i després la Generalitat" qui licitessin aquestes obres, i no pas el consistori. Alhora, demanava al govern "tenir cura dels veïns afectats per les obres, especialment del carrer Escultor Josep Llimona, i tenir cura també del trànsit rodat que hi hagi per sobre d'aquest nou pont de comunicació entre el barri de l'Escorxador i el barri del Pedregar". Sobre la mobilitat, reiterava que són partidaris "que es prioritzés el trànsit de vianants i de vehicles no motoritzats".

Benach va incidir en "la necessitat de fer un seguiment rigorós del compliment dels terminis i de les afectacions pels veïns de la zona" i que es mantingui informada la ciutadania de les evolucions de les obres. "Pensem, en definitiva, que és un pas endavant, és un pas endavant important per Montmeló, i esperem que el resultat respongui a les expectatives i sobretot a les necessitats del poble".

Santisteban també va demanar que "l'Ajuntament vetlli perquè el contractista compleixi els terminis" i tampoc coincidia amb la mobilitat que s'hi preveu a la llosa: "Quant a la mobilitat que generarà el nou pas per sobre la llosa, no ho acabem de veure igual que vostès".

Per la seva banda, Antoni Guil va garantir ser "exigents" per complir els terminis i assegurava que, tot i que ja no és el moment de debatre el tipus de mobilitat de l'entorn, vetllaran "perquè sigui una mobilitat segura i sostenible que garanteixi la mobilitat a través de carrils bici", un carril bici que vindrà des de Montornès i que arribarà fins a l'estació. Pel que fa a la qüestió econòmica, encara que sigui el consistori qui liciti la urbanització, Guil va recordar que l'actuació és finançada per la Generalitat de Catalunya.

Darrera actualització: 4.12.2025 | 19:14