L'ATM ATÉN LA PETICIÓ DE L'AMTU I CREA LA T-FAMILIAR

Diumenge, 15 de desembre de 2019
  • La creació de la T-casual suposava un greuge per a les famílies de les corones 2 a la 7
  • També s’ha acordat, tal i com demanava l’AMTU, congelar els packs especials del Berguedà i el Ripollès
  • A més, es crea una comissió mixta AMTU-ATM que avaluarà l’impacte econòmic de la política tarifària de l’any 2020 per als transports urbans dels municipis associats a l’AMTU

 

L'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU)- L’AMTU celebra que l’ATM hagi atès la petició que va fer en el Consell d’Administració de l’ATM celebrat ahir, de crear un títol de transport multipersonal pensat per als qui viatgen en família (T-familiar), rectificant així el greuge que podia suposar per als ciutadans de la corona 2 a la 7 la creació de la T-casual.

 

La targeta T-casual, de caràcter unipersonal, no tenia en compte les famílies que, esporàdicament, han de viatjar a Barcelona o, simplement, fora de la seva zona tarifària. En aquest sentit, el president de l’AMTU, Jordi Xena, qui va defensar les reclamacions de l’AMTU dins del Consell d’Administració de l’ATM, afirma que “celebrem que l’ATM hagi rectificat, i hagi creat la T-familiar”. La T-familiar és un títol multipersonal de 8 viatges, amb caducitat als 30 dies.

 

 

Congelació dels packs Berguedà i Ripollès
Així mateix, una altra de les peticions que l’AMTU també va defensar dins del Consell d’Administració de l’ATM, és que es congelessin els preus dels packs especials de les comarques del Berguedà i Ripollès, tal i com finalment es va acabar acordant. Cal tenir en compte que aquestes comarques estan dins el Sistema Tarifari Integrat en condicions especials, i tenen una integració parcial amb targetes de 10 viatges.

 

 

Comissió mixta per avaluar l’impacte econòmic
En la reunió del Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), també es va acordar la creació d’una comissió mixta, integrada per l’AMTU i l’ATM, per avaluar l’impacte econòmic que la nova política tarifària de l’any 2020 pot tenir en els transports urbans dels municipis associats a l’AMTU, que des d’avui ja està treballant.

 

La creació d’aquesta comissió respon a la inquietud efectuada pel president de l’AMTU, Jordi Xena, en el Consell d’Administració de l’ATM, sobre la repercussió que podria comportar per als transports urbans de les corones 2 a 7 la política tarifària del 2020 aprovada ahir. L’AMTU està preocupada per la possible disminució d’ingressos que pot suposar per als municipis la nova política tarifària.

Cal tenir en compte que la potenciació dels títols per a usuaris habituals (T-usual, T-jove, etc.) podria suposar una disminució de la tarifa mitjana dels títols integrats en els serveis de transports urbans, cosa que podria comportar, per tant, una disminució d’ingressos i una major aportació per part de les administracions locals per subvenir el sistema de transport urbà.

 

La comissió mixta AMTU-ATM haurà d’avaluar, doncs, quin és l’impacte real que el canvi de tarifes pot tenir en els ajuntaments de les corones 2 a 7, i determinar si cal prendre alguna mesura.

 

 

Altres peticions
En el Consell d’Administració de l’ATM, l’AMTU també va demanar, a més dels canvis que s’han acordat, fer altres rectificacions a la nova política tarifària com són: el manteniment de l’ús multipersonal de la targeta T-casual a partir de de dues zones tarifàries (la creació de la T-família soluciona en major part la reivindicació), congelar els preus de les targetes monomodals vàlides en el transport urbà o la possibilitat d’estudiar la viabilitat d’integrar el bitllet senzill, amb les mateixes característiques de comercialització que els títols integrats (màquines de venda automàtica, estancs, quioscos...).

 

 

Darrera actualització: 24.11.2022 | 09:17