L'AJUNTAMENT DE MONTMELÓ COMENÇARÀ UN PROCÉS D'ACREDITACIÓ EN IGUALTAT DE GÈNERE

Dijous, 14 de maig de 2020

L'Ajuntament de Montmeló inicia el procés per tal d'obtenir el Distintiu per a la Igualtat de Gènere, un segell de qualitat que acredita la tasca que duen a terme els municipis més igualitaris.

 

S’inicia el procés per la obtenció del distintiu, treballant conjuntament amb l'Associació Forgender Seal, una entitat sense ànim de lucre, que ofereix a les administracions posar en marxa aquest procés de certificació a través de la norma SG CITY 50-50. Amb la posada en marxa d'aquesta iniciativa, l'ajuntament vol visibilitzar el seu compromís polític i estratègic a favor de la igualtat efectiva entre dones i homes.

 

El Distintiu per la igualtat de gènere s'ha dissenyat d'acord amb les competències municipals, la normativa nacional i els mandats i tractats internacionals, en relació amb els drets humans de les dones, el desenvolupament humà, les ciutats i el canvi climàtic (Agenda 2030, Nova Agenda Urbana i Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides).

 

Aquesta norma posa a disposició dels municipis eines que afavoreixen la integració de la perspectiva de gènere en les polítiques i actuacions de l'administració local. Forgender Seal té com a propòsit impulsar la creació de sistemes de gestió de gènere que afavoreixin la construcció de societats més justes i igualitàries, proposin democràcies més participatives i paritàries i generin una convicció i determinació política a favor de la igualtat.

Darrera actualització: 24.11.2022 | 09:17