La Ràdio surt al mercat per commemorar el Dia internacional de les persones amb discapacitat

Dijous, 4 de desembre de 2025

Divendres 5 de desembre, el Trencadís, GrupDem i Ràdio Montmeló seran al Mercat Municipal, d'11h a 13h, per gravar un programa de ràdio, un pòdcast especial on els protagonistes seran les persones amb discapacitat per mostrar-nos, un cop més, que "Això, també és per a ells"

El programa, que s’emetrà el proper dimarts 9 de desembre a les cinc de la tarda, tindrà com a protagonistes usuaris i usuàries del Centre Ocupacional el Trencadís, treballadors del centre Especial de Treball del Grupdem i professionals d’ambdós centres amb l’objectiu de donar a conèixer la seva tasca diària, les seves experiències, la importància de la inclusió social i laboral de les persones amb discapacitat i el seu dret de participació activa en la comunitat.

El Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat té com a objectiu sensibilitzar l'opinió pública sobre els temes relacionats amb la discapacitat i promoure la presa de consciència pel que fa als beneficis que generaria la integració de les persones amb discapacitat en tots els aspectes de la vida política, social, econòmica i cultural.

Aquest 2025 sota el lema Això, SÍ que és per a mi, es reinvindica el dret de les persones amb discapacitat intel·lectual a formar part de la comunitat, a ser escoltades i tingudes en compte, i a ser reconegudes i valorades pel que són, i no per les percepcions o prejudicis existents sobre elles.

Les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament tenen dret a participar de manera activa i en les mateixes condicions que la resta de la ciutadania en tots els àmbits de la societat, d’acord amb els seus desitjos i preferències. Així ho estableix la Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, i així s’ha de garantir.

Aquest programa especial de ràdio esdevé així una eina de divulgació i alhora un homenatge a totes les persones que, dia rere dia, treballen per construir una societat més inclusiva.

Manifest Això SÍ que es per mi

Manifest Això SÍ que es per mi lectura fàcil

Vídeo promocional campanya

Darrera actualització: 4.12.2025 | 09:07