HA SORTIT EL BUTLLETÍ MUNICIPAL CRÒNICA 27 DEL MES D'OCTUBRE

Dimecres, 23 d’octubre de 2019

EDITORIAL - Envellir és un procés social

Fer-se gran en una societat de canvis accelerats i inesperats no és fàcil, els canvis exigeixen adaptació per part de tots, administracions, gent gran i famílies.

 

Fins no fa gaire l'envelliment era considerat com una cosa negativa, la seva imatge social s'ha associat a passivitat, a demanda de recursos, a malaltia, a dependència. Aquesta manera de veure a la gent gran encara perdura en molts àmbits de la societat i de les famílies. El canvi més significatiu de la nova cultura de l'envelliment es refereix a entendre que envellir és una cosa individual, però envellir bé és un procés social i per aconseguir-ho es requereix un bon projecte d'envelliment actiu. Les administracions públiques tenen un paper molt important i han de contribuir en el disseny de polítiques que ofereixin noves oportunitats, incentivant la participació en projectes que estableixin vincles, relacions i afavorint l'acompanyament per a aquells que ho requereixin.

 

Des d'aquest govern municipal tenim un compromís ferm en el desenvolupament de polítiques d'envelliment actiu i voldria aprofita aquest primer escrit com a regidora de Gent Gran per repassar alguns dels projectes i reptes sobre els quals treballarem en aquests quatre anys. El casal ha de convertir-se en l'espai de referència de les polítiques actives d'envelliment, oferint activitats que contribueixin al benestar físic i intel·lectual. I per a això necessitem una reforma del Casal de la Gent Gran per adaptar-lo a les noves activitats i serveis. Seguirem reclamant a la Generalitat més places públiques per a la residència Can Dotras. Continuarem treballant en projectes i activitats intergeneracionals que posin als nostres majors en el centre de la vida social del municipi, trencant estereotips i sensibilitzant respecte a la no discriminació per edat.

 

Un projecte pel qual sentim especial afecte i que potser és poc conegut és el Dinar en Companyia  Actualment 40 persones que estarien soles a l'hora de menjar o que tenen dificultat per preparar el menjar poden menjar en companyia afavorint la seva integració i l'enriquiment personal i col·lectiu. Però tenim més persones grans que no es poden desplaçar al casal per problemes de mobilitat i que necessiten tenir garantida una alimentació equilibrada i saludable. Per a aquestes persones posarem en marxa abans que acabi l'any una prova pilot del programa Àpats a domicili, un servei de menjar a domicili preparat seguint les indicacions sanitàries de cada usuari i amb el seguiment del personal de serveis socials. Per últim destacar que posarem en marxa la Universitat Sènior, un projecte per a majors de 55 anys que vol posar en valor la dita que es comença a envellir quan es deixa d'aprendre.

 

Moltes felicitats a totes les nostres persones grans.

 

Mar Hernández, regidora de Gent Gran

 

Darrera actualització: 24.11.2022 | 09:12