Els Mossos avisen d'una nova modalitat d'estafa telefònica a establiments comercials
Els Mossos d'Esquadra confirmen que durant les darreres setmanes, han detectat una nova modalitat d ́estafa telefònica a establiments comercials.
Alguns establiments de diferent tipologia han rebut una trucada telefònica d'una persona que simulava ser d'una empresa de missatgeria informant que havia de lliurar una comanda.
En alguns casos, el presumpte estafador coneixia el nom del responsable i dades concretes de l'establiment i durant la trucada simulava estar parlant amb personal responsable de l’establiment per una altra línia per tal de donar més veracitat a la trucada. S'advertia que si no es feia aquest pagament, s'hauria de pagar un recàrrec i també es demanava que el pagament es fes a través de plataformes virtuals de pagament (Xoom, Remitly o Worldremit), amb una mitjana de frau de 1.000 €.
Davant d ́aquest tipus de trucada, la Policia de la Generalitat-Mossos d ́Esquadra recomana:
- Davant demandes econòmiques que surten del procediment habitual a l’empresa/comerç, procediu amb calma i cautela.
- En cas de dubte, verifiqueu l’origen de la trucada, parleu amb el personal responsable de l’empresa.
- Desconfieu de les amenaces i les urgències que impliquen pagaments no justificats.
- Si sou víctimes d'un delicte, aviseu immediatament els Mossos d'Esquadra al telèfon 112.