El Dia mundial sobre l’abús i el maltractament a les persones grans a Montmeló

Dissabte, 21 de juny de 2025

Amb l’objectiu de donar visibilitat i defensar els drets de les persones grans, la regidoria d’envelliment actiu ha organitzat un taller de defensa personal i un cicle de xerrades, amb la col·laboració de la Policia Local i l’OMIC

La sessió de defensa personal es va realitzar de forma voluntària pel mestre i instructor Gonzalo Rodriguez, i es va realitzar al pavelló d’esports. La classe del 3 de juny va gaudir d’un èxit de participació. Tal és així que la regidoria d’envelliment actiu ha fet una aposta per continuar oferint aquestes sessions, i cada primer dilluns de mes gaudirem d’una nova.  Les persones participants ja esperen la següent classe, que serà el proper 1 de juliol. 

El cicle de xerrades es va iniciar dijous 12 amb una doble xerrada sobre seguretat informàtica i ciberdelinqüència. La sessió va estar dirigida pel Sr. Lluís Borreguero, policia local de Montmeló. A la sessió es van veure diferents formes de furts i delinqüència que ens trobem avui dia i on l’abús cap a la vulnerabilitat de les persones grans es fa més visible. També es van donar consells per evitar aquestes situacions amb estratègies de prevenció viària i ciberseguretat.

El cicle es va tancar el 18 de juny amb la xerrada a càrrec de l’OMIC i amb el suport del departament de Promoció Econòmica. Oriol Contreras, tècnic de l’OMIC va fer una magnífica intervenció sobre els contractes amb entitats de crèdit, sobre els crèdits hipotecaris i crèdits al consum, així com sobre les targetes revolving: conceptes que  habitualment la gent gran desconeix o no domina.

Darrera actualització: 20.06.2025 | 12:51