CONVOCATÒRIA DEL PROGRAMA D'AJUTS A LA REHABILITACIÓ ENERGÈTICA D'EDIFICIS EXISTENTS
A partir del dia 3 de febrer de 2018 es poden sol·licitar ajuts per aquelles actuacions que aconsegueixin una reducció de les emissions de CO2 i del consum d'energia final mitjançant una o vàries de les tipologies següents:
- Millora de l'eficiència energètica de l'envoltant tèrmic.
- Millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions tèrmiques i d'il·luminació.
- Substitució d'energia convencional per energia solar tèrmica i/o energia geotèrmica.
Podran ser beneficiaris i acollir-se a aquest tipus d'ajuts:
- A- Els propietaris d'edificis existents destinats a qualsevol ús, sempre que tinguin personalitat jurídica de naturalesa privada o pública.
- B- Les comunitats de propietaris o les agrupacions de comunitat de propietaris d'edificis residencials d'ús habitatge, constituïdes com a Propietat Horitzontal.
- C- Els propietaris d'edificis, de forma agrupada, encara que no tinguin atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal.
- D- Les empreses explotadores, arrendatàries o concessionàries d'edificis.
- E- Les empreses de servei energètics.
No podran ser beneficiaris d'aquests convocatòria les persones físiques, a excepció de les comunitats, les agrupacions i els propietaris inclosos en els apartats B o C de l'anterior llistat.
Totes les tipologies i beneficiaris tindran dret a rebre un ajut econòmic sense contraprestació complimentat amb un préstec reemborsable.
Per tal de sol·licitar l'ajut cal signatura electrònica del representant i cal fer-ho a la Seu Electrònica de l'Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía (IDAE).
Les persones interessades en rebre més informació de com sol·licitar aquest ajut de la Direcció General de l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia del Ministeri d'Energia, poden adreçar-se a l'Oficina Local d'Habitatge, els dimarts i dijous de 16 a 18.30 hores.