Compensació de tÃtols de transport per la COVID-19
A causa del confinament i l’Estat d’Alarma, moltes persones usuà ries del transport públic de l’à rea de Barcelona han estat confinades a casa durant setmanes des del 14 de març i no han utilitzat els tÃtols de transport que havien adquirit prèviament amb intenció de desplaçar-se durant el seu dia a dia.
Â
En el cas dels tÃtols que es regeixen per una limitació temporal d’ús, como ara la T-usual o la T-jove, això ha suposat que molts d’aquests tÃtols hagin caducat sense haver pogut gaudir del servei de transport o que hagin perdut bona part del seu perÃode de validesa. Per això, compensarem al passatge que hagi perdut tot aquest temps de desplaçaments. Perquè #ElViatgeContinua.
Â
Â
Compensacions automà tiques
Â
T-usual, T-familiar o T-grup
- Si tens una T-usual, T-familiar o T-grup que havies estrenat abans del 14 de març i no la vas utilitzar entre el 14 de març i l’11 d’abril , podrà s accedir amb ella al transport públic a partir de l’1 de juliol. La mà quina validadora ampliarà automà ticament la validesa del tÃtol i afegirà els dies perduts; la nova data de caducitat quedarà impresa al revers del bitllet.
Â
T-jove, T-trimestre o T-70/90
- Si tens una T-jove, T-trimestre o T-70/90 que havies estrenat abans del 14 de març i no la vas utilitzar entre el 14 de març i el 10 de juny , podrà s accedir amb ella al transport públic a partir de l’1 de juliol. La mà quina validadora ampliarà automà ticament la validesa del tÃtol i afegirà els dies perduts; la nova data de caducitat quedarà impresa al revers del bitllet.
Â
IMPORTANT: el nou perÃode de validesa ampliat començarà a comptar en el moment en el qual passis el teu tÃtol caducat per una de les mà quines d’accés de la xarxa. Si no necessites el tÃtol immediatament, espera fins al moment en què el necessitis i l’aprofitis al mà xim. Podrà s ampliar la validesa del teu tÃtol caducat durant tot el 2020, fins al 31 de desembre.
Â
Â
Compensacions via formulari
Â
Per als casos de tÃtols que sà que han estat utilitzats durant les setmanes de confinament, a causa de desplaçaments per motius laborals o essencials, l’ATM ha habilitat un formulari mitjançant el qual qualsevol persona usuà ria pot conèixer si té dret a compensació i el nombre de dies que té dret a recuperar.
Â
El formulari també té en compte el perÃode de gratuïtat de transport públic entre el 2 i el 9 d’abril, per a casos en els quals personal sanitari o d’altres serveis essencials ja haguessin estrenat un tÃtol amb limitació temporal o no poguessin gaudir de la gratuïtat d’aquells vuit dies.
Â
Si tens dubtes sobre el teu cas, consulta les Preguntes freqüents abans d’omplir el formulari o trucar al telèfon d’atenció, per evitar col·lapsar el servei. Grà cies!
Â
Â
Atenció i ajuda
Â
El procediment de compensació de tÃtols no utilitzats durant el confinament es duu a terme exclusivament de forma telemà tica, a través del formulari. Si tens qualsevol dubte, pots trucar al 93 120 53 30, de dilluns a divendres no festius de 9 a 21h.