Cloenda de l'Aula d'acollida amb les famílies
Cada any es va incorporant a les aules de les escoles i instituts un alumnat que tot just acaba d’arribar dels seus països d’origen, ja sigui de l’Àsia, Amèrica o l’Àfrica, amb la qual cosa, aquests infants i joves necessiten una atenció especial per adaptar-se al més aviat possible a Catalunya.
L’escola Sant Jordi i l’Institut de Montmeló han aconseguit muntar una aula d’acollida per atendre nens i nenes, nois i noies vinguts del Marroc, Pakistàn, la Índia, Nova Guinea, Cuba, Honduras entre d’altres a fi de donar-los el cop de mà que necessiten per aconseguir entendre la llengua i conèixer la cultura del país.
Durant el curs 2024-2025 han estat treballant vocabulari nou, coneixent noves tradicions, estructures diferents a la seva llengua materna i compartint les seves experiències.
És per això que després de tants mesos ara cal fer una cloenda per fer balanç de tot el que han fet i après durant l’any escolar i animar-los a continuar formant part de l’aula d’acollida per al curs que ve juntament amb altres migrants que van arribant.
Tanmateix, per muntar una cloenda capaç de motivar, no només a l’alumnat sinó també les seves famílies, s’han convidat els pares i les mares a formar part de la festa de final de curs. L’objectiu és que els familiars coneguin la llengua i la cultura catalana com ho han estat fent els seus fills i filles, amb la qual cosa l’acte ha comptat amb una gimcana formada per grups de nens i nenes de diferents edats amb pares i mares, una mescla de generacions i cultures alhora.
La festa ha acabat amb un esmorzar on cada família presentava algun plat típic del seu país per donar a conèixer la cultura de la qual venen i compartir-lo plegats.
El joc ha ajudat a presentar-se, comunicar-se i descobrir paraules i estructures pròpies de la llengua catalana, una forma d’aprendre i engrescar les famílies a formar-se per al curs escolar següent.