Actuacions de manteniment i conservació a la llera del riu Congost
Durant el mes de novembre van finalitzar les actuacions al riu Congost, en espai Xarxa Natura 2000, que corresponien al projecte presentat a l’Agència Catalana de l’Aigua en la línia de subvencions per a l’execució d’actuacions de manteniment i conservació de lleres públiques en trams urbans els anys 2022 i 2023.
La zona on s’han dut a terme les actuacions ha sigut el marge dret de la llera, iniciant aquest tram al pont del Raiguer i finalitzant-lo al pont del Carrer Santiago Rusiñol.
En aquestes actuacions s’ha eliminat els nuclis de canya americana, la part aèria i el seu rizoma, mitjançant mètodes mecànics i manuals, en total 3.075 m2. També s'han eliminat l'ailanthus altíssima -coneguts com arbre pudent-, mitjançant l’ús d’herbicides. S'han retirat de forma manual total 270 peus de més de 6 m i 180 peus de menys de 6 metres d’alçada. Totes dues espècies són considerades invasores i perjudicials per la llera del riu.
Per tal d’accelerar el procés d’estabilització del terreny en el qual s’han fet la retirada de les espècies invasores s’ha fet una sembra de barreja de llavors herbàcies autòctones de baix manteniment . També s’ha fet la plantació de 808 arbres resistents i autòctons en petit format, en contenidors d’1,5 a 5 litres. Aquests arbres han sigut diferents especies de salix, alocs, tamarius i arç blanc.
Aquestes actuacions han estat finançades al 100% per l’Agència Catalana de l’Aigua.