Les coques de Sant Joan
Dilluns, 22 de juny de 2020
L'arribada de l'estiu ve acompanyada de les revetlles de Sant Joan i de Sant Pere, en què es consumeixen productes de pastisseria típics, com són les coques de crema i pinyons.
Els productes de pastisseria, especialment els farcits de crema o nata, són un medi òptim per a la supervivència i multiplicació de microorganismes patògens, si no es respecten les condicions d'higiene necessàries durant la seva elaboració i conservació. Per això és important aplicar les normes bàsiques d'higiene en aquests aliments: netejar, separar, coure, refredar.
Recordeu:
- Adquiriu les coques en un establiment apte per a l'elaboració i/o la venda d'aquests aliments.
- Compreu el tipus de coca (farcida o no) en funció de les possibilitats de conservar-la fins al moment del consum.
- Conserveu en fred fins al moment del consum les coques que contenen crema o nata (si no les consumiu en la seva totalitat, retorneu-les ràpidament a la nevera).
- Si heu de fer un desplaçament llarg i no podeu assegurar la seva conservació en fred, és millor comprar coques que es poden conservar a temperatura ambient, o bé preveure'n l'adquisició en el lloc de destinació.
A montmeló, el comerç, sempre a prop teu