300 persones omplen el Pavelló per gaudir amb el ball de Gitanes

Dijous, 13 de juny de 2024

Dissabte 8 de juny a les set de la tarda el Pavelló de Montmeló va acollir la tretzena edició de la Picada de ball de Gitanes entre els pobles de L'Ametlla del Vallès, Parets de Vallès i Montmeló.

La Picada és una ballada de gitanes diferent on tres pobles s'enfronten per guanyar un dels premis de l'edició. Es tracta d'una competició on tothom guanya, ja que es donen tants premis com tants municipis s'hi presenten.

La ballada s'organitza alternativament en cadascun dels municipis que hi participen. Cada any es tria una peça de gitanes que va a concurs i una peça de música diferent de Gitanes que la trien els tres pobles en les reunions prèvies de preparació. Es ballen un total de quatre peces alternant les colles i les dues peces restants serveixen per decidir el premi Gitanes.

La peça triada de música diferent de Gitanes per aquest 2024, va ser la cançó del grup vallesà Mosaic Tu em fas ballar, que els tres pobles van ballar cadascú amb la seva coreografia.

El poble amfitrió tria un jurat que aquest any comptava amb persones del món del ball de Gitanes, la Irina Quintana de Santa Eulàlia de Ronçana i la Conxita Permanyer de Canovelles i un mestre de dansa i coreògraf de l'escola de dansa For Dance Center de Montmeló, en Gerard Rifà.

En aquesta edició els premis van ser el premi a la Millor Jota que se'l va endur l'Ametlla del Vallès, el premi a la millor coreografia que va ser per Parets del Vallès i el premi Gitanes que va ser per la colla amfitriona, la colla de Montmeló.

Un altre dels moments especials de la tarda va ser la ballada de la peça conjunta on tots els balladors i balladores dels tres pobles ballen tots plegats la peça escollida amb aquesta finalitat. Aquest any s'estrenava la coreografia de la cançó "Només amb tu" del grup Animal.

La Picada no visitava Montmeló des del 2018 per la interrupció de les ballades per la pandèmia i a jutjar pels aplaudiments del públic que omplia les grades, hi havia moltes ganes de Gitanes. Propera Picada a Parets del Vallès l'any 2025.

Darrera actualització: 19.07.2024 | 12:12