Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

05:20  |  28/09/2022

Data i hora oficial

El temps

Una mobilitat sostenible com a eina davant del canvi climàtic, objectiu prioritari de Montmeló

  • Setmana Europea de la Mobilitat 2022

    Setmana Europea de la Mobilitat 2022

20/9/2022

Fer de Montmeló un municipi més sostenible ha de ser la nostra contribució a la lluita global contra el canvi climàtic.

 

L'emergència climàtica és ja un fet, aquest estiu ha estat un bon exemple. La nostra acció de govern es projecta en aquest sentit en tots els àmbits implicats, com ara la gestió de la mobilitat. Estem preparant Montmeló per fomentar la nova mobilitat, per tenir un poble més net, més amable, més segur i més saludable, apropant-nos als paràmetres de la Agenda 2030. Per això calen alternatives de mobilitat sostenible.

 

Les administracions locals han de ser exemple en el desenvolupament de projectes i accions en favor del medi ambient i l’ús dels vehicles elèctrics, de les bicicletes i patinets, les zones 20 i 30 són uns d’ells, amb el seu ús reduint l’emissió de gasos i contribuint a la lluita contra el canvi climàtic.

 

 

Xarxa de carrils bici

 

Els projectes de carrils bici dels dos vials son un exemple de la voluntat d’aquest govern de transformar aquestes vies i convertir-les en un espai amb el mateix protagonisme de bicicleta i cotxe, reduint velocitats en unes vies que marquen 50 km/h i que es superen els 100, convertint-la en un espai més segur i sostenible.

 

La creació d’una xarxa de carrils bici que connectaran Montmeló amb Montornès i Granollers, es ja una realitat. S’ha aprovat el projecte de les obres del Carril Bici que connectarà el centre del poble amb el Viena i amb el tram de carril que l’ajuntament de Granollers té també projectat. Ara està en el procés d’exposició pública i a finals de setembre es farà la licitació. Està previst que les obres s’iniciïn durant el mes de desembre.

 

 

Aparca bicicletes

 

El 5 de maig, va entrat en funcionament l'aparcament de bicicletes de públic i gratuït de Montmeló. La instal·lació té el nom de MoBike i pretén ser un servei d'aparcament de bicis per a totes les persones que hagin de deixar aparcada la seva bicicleta durant un període curt de temps (màxim 48 hores).

 

El fet que el Mobike es trobi al costat de l'estació de tren, podrà facilitar l'ús d'aquesta instal·lació a les persones usuàries de Renfe que arriben a Montmeló en bicicleta. L'espai interior està tancat i s'ha d'accedir mitjançant l'App de Pverde. A dins hi ha uns suports per lligar les bicicletes i un petit córner d'arranjament amb eines mecàniques bàsiques. 

 

Cal donar d’alta l’aparcament, clicant sobre l’aparcament de bicicletes de Montmeló. Un cop registrada la bicicleta a l’apartat corresponent de l’aplicació ja se’n pot  fer ús. Descarrega l’aplicació Pverde o bé pots accedir al  www.parkingverde.com

 

 

Camins escolars

 

El Camí Escolar és una iniciativa educativa i urbanística que comprèn actuacions en diversos àmbits, amb l'objectiu d'ajudar que els infants puguin anar a peu a l'escola de manera autònoma i segura. Pròximament i aprofitant la construcció de la nova residència, s'iniciarà les obres del tram comprès entre la llar d'infants La Fireta i la nova residència amb una ampliació d'amplada de vorera d'entre 5 i 6 m per on s'allargarà el recorregut del camí escolar en 130 m, majoritàriament transitat per vorera. Aquesta actuació millorarà tant la mobilitat i seguretat dels infants i vianants, com de la gent gran que vagi a la nova residència.

 

 

El parc mòbil elèctric de l’Ajuntament

 

L’Ajuntament de Montmelo disposa de 4 bicicletes elèctriques cedides per la Diputació de Barcelona per als desplaçaments del personal municipal en les gestions dins el poble. També hi ha un vehicle hibrid elèctric de la policia local i 5 furgonetes elèctriques del Servei Municipal d’obres i manteniment. Amb l’ús municipal d’aquest vehicles es fomenta la mobilitat sostenible i la protecció del medi ambient.

 

Montmeló a més també compta amb un punt de càrrega ràpida de vehicles elèctrics, davant les oficines de la Policia Local, que va entrar en funcionament al novembre de 2019. Fins novembre de 2021 la càrrega va ser totalment gratuïta, perióde durant el qual es van realitzar més de 3000 càrregues.

 

 

Arranjament i adaptació de les voreres

 

Una altra prioritat és continuar ampliant els espais per vianants al poble, millorant la xarxa principal de vianants i l'accessibilitat universal, per això es va iniciar una campanya de arranjament de voreres, adaptant els carrers a les noves exigències de mobilitat. En aquest tres últims anys s’ha arreglat i adaptat les voreres dels carrers: Primer de Maig, Telègraf, Pompeu Fabra, Lluis Companys, Carlos Linde i Pintor Fortuny. En breu començaran les obres d’arranjament dels carrers Mossèn Verdaguer i Cervantes.

 

 

Un poble sense semàfors

 

Continuant amb la filosofia de fer els carrers de Montmeló més amables i segurs per a les persones vianants, es va modificar la cruïlla entre el carrer de Vic i el carrer Dr. Robert. Era l'única del municipi que estava regulada per semàfors i atesa l'evolució de la mobilitat al municipi i la reducció del pas de vehicles a través del carrer Vic, es van eliminar els semàfors i es va habilitar un pas remuntable, amb senyalització vertical i horitzontal. Les obres es vam complementar amb l’ampliació de tres de les voreres, es va substituir el paviment de les quatre cantonades i es van habilitar cinc noves places de pàrquing, al carrer de Vic davant la benzinera, aprofitant la geometria del nou remuntable.

 

 

Més zones d’aparcament

 

Un dels problemes d’aparcament a Montmeló ve motivat pels més de 500 vehicles que cada dia arriben de pobles dels voltants per agafar el tren. A de principis del 2021 es va condicionar un nou espai al costat del parc del Sant Crist amb capacitat per a més de 100 vehicles i il·luminació nocturna. Sumant-se aquest a l’altre borsa de 310 aparcament de la zona de l’antic escorxador.

 

També s’han ampliat les zones taronges dels carrers de Joaquin Blume i Escultor Llimona, per facilitar l’aparcament a la ciutadania de Montmeló i s’han construït dues zones d’aparcament per autocaravanes una de trànsit amb una capacitat de 15 vehicles i una d’aparcament individual per a 18 vehicles.

 

 

Seguretat viaria

 

Amb un parc mòbil de més de 6.000 vehicles. El moviment de vehicles a Montmeló supera el 500.000 al mes. Per tal d’optimitzar la gestió i aconseguir un poble més segur, s’han instal·lat un total de 4 càmeres de mobilitat per realitzar el control del transit en el centre del nucli urbà.



Data de modificació: 22/09/2022 20:46:55