16/3/2021
EDITORIAL: La lluita és els 365 dies!
Sí, cada dia és 8 de març!. Les dones estem cansades d’haver de donar explicacions de perquè ens cal continuar, any rere any, reivindicant el nostre lloc a una societat desigual, on arreu es posa de manifest la bretxa de gènere.
Lluitem per construir una societat on cap vida humana valgui més que l’altra, on les necessitats dels i de les menors tinguin el mateix valor i la mateixa prioritat que la dels adults; on les responsabilitats domèstiques i la cura de la família siguin compartides i equitatives i, el paper de les dones no sigui relegat ni exclòs de la presa de decisions; on el sexe no determini l’oportunitat d’aconseguir una feina i de rebre la capacitació necessària i el salari quan es fa la mateixa feina.
La existència de la desigualtat no és qüestió d’opinions. Totes les institucions i estudis posen de manifest la diferència d’oportunitats. No estem representades als llocs de lideratge i decisió, quasi no ho estem al mon de la ciència, de la cultura, a les empreses, dediquem el doble d’hores a la criança i tasques domèstiques que els homes.
Les polítiques d’igualtat públiques i privades han anat evolucionant incorporant la perspectiva de gènere en les seves actuacions. En aquest sentit, l’Ajuntament de Montmeló encapçala un lideratge feminista de polítiques igualitàries i treballa en el propòsit d’avançar i l’ambició de canviar mentalitats i dinàmiques que perpetuen rols i estereotips. Per això, es disposa d’una eina de recerca d’oportunitats i de correcció de pràctiques discriminatòries, el Pla Intern d’Igualtat de Tracte i Oportunitats (2020-2024) on es recullen objectius estratègics i accions de millora dels actuals processos de gestió i, l’existència d’una comissió d’igualtat que serà la responsable de vetllar pel compliment del Pla i de valorar el grau d’execució de les accions per l’assoliment dels resultats proposats anualment.
També a casa nostra, ens queda un llarg camí on seguir treballant per la defensa dels drets humans de les dones i per l’erradicació de les violacions als drets per qüestions de gènere.
Ariadna Ojeda, regidora d’Igualtat
Data de modificació: 18/03/2021 19:11:11
© Ajuntament de Montmeló
Plaça de la Vila, 1
08160 - Montmeló
Tel. 935.720.000
Fax. 935.720.420