Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

07:43  |  15/07/2020

Data i hora oficial

El temps

ELS TRANSPORTS URBANS INCREMENTEN LA SEVA OFERTA A PARTIR DE DILLUNS 25 DE MAIG

  • Autobús de Sagalés

    Autobús de Sagalés

25/5/2020

Els municipis d’Esparreguera, Martorell i Vallirana passen a doblar l’oferta que tenen actualment -que és d’un 50% - per passar a oferir el 100% del servei de transport urbà. 

 

Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) - La majoria de transports urbans dels ajuntaments que formen part de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), tenen previst augmentar l’oferta de servei a partir del proper dilluns, 25 de maig, quan les regions sanitàries de la regió metropolitana nord, la regió metropolitana sud, el Baix Montseny i la ciutat de Barcelona entrin a la fase 1 de desconfinament. La majoria d’aquests increments se situa entre el 80-100% respecte al que és habitual en un dia feiner, tot i que alguns municipis més petits i amb poca demanda tenen ofertes de servei inferiors.

 

Baix Llobregat

En la comarca del Baix Llobregat, els municipis d’Esparreguera, Martorell i Vallirana passen a doblar l’oferta que tenen actualment -que és d’un 50% - per passar a oferir el 100% del servei de transport urbà.
Sant Vicenç dels Horts també augmenta considerablement l’oferta de transport, que passa del 35,6% actual a tenir en actiu el 85% del servei.
D’altra banda, Molins de Rei mantindrà el 50% de la seva oferta en dues línies (MB1 i MB2), i en l’altra (MB3), que només té un bus, aquest seguirà circulant.

TAULA 1

El Maresme

En el Maresme, Vilassar de Mar és el municipi que realitzarà un augment més considerable de l’oferta, en passar del 60% actual al 100% del que és habitual en un dia feiner. El Masnou també augmenta del 53,1% actual a un 90% de la seva oferta habitual. I Mataró manté l’oferta de les últimes setmanes, que és d’un 88,52%. 

TAULA 2

Vallès Occidental

En el Vallès Occidental, la majoria de municipis posen en servei entre el 80% i el 100% de la seva oferta de transport urbà, respecte al que és habitual en un dia feiner. Entre els municipis que ja activen el 100% del servei hi ha Cerdanyola i Rubí. Valldoreix tindrà també el 88% del servei actiu, Terrassa el 85% i Sabadell el 80%. En canvi, Castellbisbal de moment activa el 70% de l’oferta.

TAULA 3

Vallès Oriental

Al Vallès Oriental hi ha poques variacions. Mollet del Vallès ja va incrementar la setmana passada la seva oferta fins al 74% del que és habitual en un dia feiner, i la mantindrà igual també a partir de dilluns, 25 de maig.
Granollers (Transgran), de moment, no augmenta la seva oferta de transport. I Lliçà d’Amunt passa d’una oferta actual del 33% a augmentar-la fins al 56%. Cardedeu, fins a dia d'avui no tenia actiu el servei, a partir de dilluns, 25 de maig, reactiva el bus urbà amb un 57,7% de l'oferta.   Taula 10

Municipis que ja estaven en Fase 1

Municipis del Garraf com Sitges i Vilanova i la Geltrú, ja van augmentar la seva oferta la setmana passada quan van entrar en Fase 1. De fet, Sitges ja té actualment el 100% de la seva oferta de transport activa, i Vilanova el 80%.

Vic (Osona) de moment no preveu augmentar la seva oferta de transport, ja que en les últimes setmanes ha tingut menys d’un 10% de demanda, i no preveu que hi hagi un augment considerable la propera setmana.

En canvi, Igualada i Manresa sí que augmenten a partir de dilluns la seva oferta de transport, tot i que ja van entrar en fase 1 la setmana passada. Igualada passa de tenir només el 30% de la seva oferta a tenir el 66,6%, i Manresa passa de tenir el 50% a tenir el 70% de la seva oferta habitual.  TAULA 5

Tot i que l’entrada en fase 1 no permet la mobilitat entre regions sanitàries diferents, la majoria dels municipis prefereixen incrementar la seva oferta per tal d’assegurar que els usuaris del transport poden mantenir la distància de seguretat, i evitar així la propagació del virus.

 

Tanmateix, en els propers dies caldrà fer un seguiment de com evoluciona la demanda del transport en els diferents municipis, per tal de considerar si cal fer algun ajustament en l’oferta. De fet, des de que es va decretar l’estat d’alarma, l’AMTU ha realitzat conjuntament amb els ajuntaments i el comitè de crisi creat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’àrea de Barcelona, un seguiment diari de la demanda per tal de poder garantir en tot moment el volum d’ocupació permès, que en un primer moment va ser del 33% i posteriorment s’ha marcat en un 50% d’ocupació per vehicle.

 

D’altra banda, durant els últims dies els operadors de transport urbà han fet una campanya de divulgació per donar a conèixer als usuaris l’obligatorietat de portar mascareta en el transport públic – que ara ja és obligatòria en qualsevol espai públic –, que en el bus no es poden ocupar tots els seients i que no és permès seure en seients contigus, a més d’altre tipus de recomanacions com la necessitat de rentar-se les mans abans i després d’utilitzar el transport públic.



Data de modificació: 09/06/2020 08:56:36