Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

12:20  |  25/02/2021

Data i hora oficial

El temps

SUPORT TELEMÀTIC EN MEDIACIÓ CIUTADANA DURANT AQUESTA ETAPA EXCEPCIONAL

  • Servei de mediació comunitària

    Servei de mediació comunitària

8/4/2020

Durant el confinament, s’oferirà a través d’una línia telefònica del servei itinerant de mediació ciutadana (SIMC) a tots els municipis de la província que no disposin d'aquest servei. Per sol·licitar-lo, la ciutadania s’ha de posar en contacte telefònic o per e-mail amb l'Ajuntament. La tipologia de casos que s’atenen són conflictes o divergències en la convivència veïnal i familiar. L'objectiu de l'atenció és rebaixar la tensió, el malestar i acompanyar a la ciutadania en la gestió d’aquest procés excepcional.

 

La declaració de l’estat d’alarma i el conseqüent confinament de les persones i famílies als domicilis poden fer aflorar tensions veïnals i intrafamiliars. La permanència a les llars dels veïns i veïnes amb edats, condicions i necessitats diverses pot incrementar els sorolls i altres tipus de molèsties, afectant l'equilibri de la convivència veïnal, sovint fràgil.

 

En aquest sentit, el Programa de Mediació de la Diputació de Barcelona manté el suport als ens locals adaptant la modalitat d’atenció al nou context d’excepcionalitat, mitjançant el suport telemàtic. La finalitat és mantenir l’orientació i acompanyament a la ciutadania en la gestió dels conflictes de convivència, a partir d’un espai d’escolta, contenció i orientació.

 

Els circuits d’atenció s’han adaptat a través dels serveis essencials en funcionament –policia local, telèfons d’atenció ciutadana o les àrees de convivència i benestar-. També s’hi pot accedir mitjançant les respectives pàgines web o a través dels telèfons habilitats.

 

En aquells ajuntaments que no disposen de serveis de mediació ciutadana municipals o on no presten servei durant el confinament, la Diputació de Barcelona ha posat en funcionament una línia telefònica de suport a la convivència dins del servei itinerant de mediació ciutadana (SIMC). Aquest servei està en funcionament de 10h a 13h i de 16 a 19h de dilluns a divendres, mentre duri l'estat d'alarma, i és atès per professionals de la mediació.

 

Per sol·licitar-lo, la ciutadania s’ha de posar en contacte telefònic o per e-mail amb el seu ajuntament, qui recollirà les dades de contacte i derivarà el cas a l’equip de professionals del SIMC, que es posaran en contacte amb la persona sol·licitant.

 

La tipologia de casos que s’atenen són conflictes o divergències en la convivència veïnal i familiar. L'objectiu de l'atenció és rebaixar la tensió, el malestar i acompanyar a la ciutadania en la gestió d’aquest procés excepcional.

 

La mediació és una eina per abordar el conflicte mitjançant el diàleg, l’escolta i el respecte. Un mediador o mediadora professional imparcial acompanya les parts en conflicte per tal que puguin expressar les seves inquietuds i necessitats. La mediació es basa en entendre el conflicte com una oportunitat de canvi i de millora de la convivència per tal que les persones trobin solucions on totes les parts hi surtin guanyant. Es tracta d’un servei gratuït a disposició de la ciutadania i que s’ofereix a través dels serveis de mediació ciutadana municipals o del servei itinerant de mediació ciutadana, en aquells municipis que no compten amb el recurs.

 

El Programa de Mediació de la Diputació de Barcelona disposa d’una pàgina web amb més informació: https://www.diba.cat/web/convivencia/programa-de-mediacio-ciutadana i d’una adreça de correu electrònic per rebre consultes: s.conviven.participa@diba.cat

 



Data de modificació: 09/06/2020 10:18:50