Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

13:40  |  14/11/2019

Data i hora oficial

El temps

EL TRANSPORT A DEMANDA (TAD) DE L’AMTU, EL MÉS BEN VALORAT PER A PERSONES EN RISC D’EXCLUSIÓ SOCIAL D'EUROPA

  • Valoracions de les diferents solucions de mobilitat estudiades per HiReach

    Valoracions de les diferents solucions de mobilitat estudiades per HiReach

28/10/2019

El projecte europeu HiReach ha realitzat un estudi per avaluar les solucions de mobilitat que afavoreixen un transport més inclusiu i igualitari. En l'estudi han participat persones amb risc d'excusió social d'Alemanya, Luxemburg, Itàlia, Portugal, Grècia i Romania. L’AMTU, participa en el HiReach actuant com a mentor dels diferents “start-ups”  degut a la seva experiència amb el TAD a Catalunya.

 

AMTU- La modalitat de transport a la demanda (TAD) que l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) ha implementat a una dotzena de municipis de Catalunya, és la més ben valorada per persones amb risc d’exclusió social a Europa. Així es desprèn de l’estudi que ha realitzat el projecte europeu HiReach, que té com a objectiu avaluar quines solucions de mobilitat afavoreixen un transport més inclusiu i igualitari.

 

Tant pel que fa al seu impacte a curt termini com a llarg termini, el TAD de l’AMTU és la solució que treu més bona nota (6,4 en ambdós casos), de les 14 solucions de mobilitat estudiades. La valoració l’han realitzada persones amb risc d’exclusió social d’Alemanya, Luxemburg, Itàlia, Portugal, Grècia i Romania.

Els grups vulnerables d’Alemanya, Luxemburg, Itàlia, Portugal, Grècia i Romania, que han participat en aquest estudi inclouen: persones amb mobilitat reduïda temporal o permanent, nens i joves, persones de la tercera edat, dones, immigrants i minories ètniques, persones amb ingressos baixos i aturades, i persones que viuen en zones rurals i desafavorides.

 

L’estudi de HiReach mostra que les modalitats de transport que és més probable que tinguin èxit són aquelles que impliquen una millor organització i ordenació del transport públic en àrees poc poblades, i on l’administració pública hi té un paper rellevant, com és el cas del TAD a Catalunya. A més, és interessant veure que aquests serveis presenten un alt potencial d’ús en els grups més vulnerables, on sovint el servei de transport existent no els satisfà.

 

 

Sobre HiReach

HiReach és un projecte d’Innovació i Recerca de tres anys de durada, de 2017 a 2020, finançat per la Unió Europea, que està centrat en el desenvolupament de noves eines i models de negoci per al transport públic que afavoreixin la millora de l’accessibilitat, la mobilitat inclusiva i l’equitat.

 

El projecte duu a terme estudis de camp i tallers en 6 regions:

  • Comtats d’Esslingen i Göppingen (Alemanya)
  • Naxos i Ciclades petites (Grècia)
  • Salento meridional, zona interior (Itàlia)
  • Guarda i Torres Vedras (Portugal)
  • Luxemburg, nord i sud-est (Luxemburg)
  • Buzau (Romania)

 

Els resultats dels estudis ajuden a HiReach a comprendre les necessitats de comunitats i grups específics. Amb aquesta informació, les empreses poden introduir nous models i solucions que atenguin les necessitats de comunitats específiques i replicar els resultats en qualsevol altre lloc d’Europa o del món.

 

Donada la seva experiència amb el TAD a Catalunya, l'AMTU participa en el HiReach actuant com a mentor dels diferents “start-ups” que es volen afegir al projecte. Com que el públic objectiu contempla gent que viu en àrees rurals, remotes o bé amb poc accés a transport públic, explicar la realitat del TAD és molt interessant perquè es poden presentar casos i situacions reals per tal que, des del propi HiReach, les tinguin en consideració des d’un inici. L’AMTU, ha participat en diverses trobades i reunions amb l’equip del HiReach i les diferents regions on es desenvoluparà el projecte, explicant el funcionament del TAD i presentant els avantatges que suposa per als municipis.

 

 

Sobre l’AMTU

L'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) treballa per la millora de la mobilitat i de les infraestructures de transport públic d’arreu de Catalunya. Actualment té 108 entitats catalanes associades : 103 municipis, 1 Entitat Municipal Descentralitzada, i 4 consells comarcals, amb una població representada de més de 2 milions d'habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 42 milions anualment.



Data de modificació: 28/10/2019 13:55:17