Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

01:26  |  17/07/2019

Data i hora oficial

El temps

HAMILTON MANA AL FORMULA 1 EMIRATES GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2019

  • 29a edició del Gran Premi d'Espanya d’F1: pòdium de guanyadors

    29a edició del Gran Premi d'Espanya d’F1: pòdium de guanyadors

  • 29a edició del Gran Premi d'Espanya d’F1: autoritats al paddok

    29a edició del Gran Premi d'Espanya d’F1: autoritats al paddok

12/5/2019

Superioritat total i absoluta de l’anglès, que suma ja la seva tercera victòria consecutiva al Circuit de Barcelona-Catalunya.

 

Circuit de Barcelona-Catalunya (Montmeló) - Lewis Hamilton ha conquerit el FORMULA 1 EMIRATES GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2019 i ha sumat la tercera victòria consecutiva al Circuit de Barcelona-Catalunya, que també li ha servit per recuperar el lideratge del Mundial. A més, Mercedes ha anotat el cinquè doblet de la temporada amb la segona posició de Valtteri Bottas. Domini incontestable de les estrelles de plata, que han estat acompanyades al podi per Max Verstappen (Red Bull). Carlos Sainz ha firmat una meritòria vuitena posició, davant els 87.511 espectadors que s’han aplegat al Circuit -160.428 en els quatre dies de Gran Premi.

 

La primera cursa de la gira europea i les consegüents millores introduïdes en els monoplaces prometien certa igualtat, però Lewis Hamilton ha arrasat amb qualsevol pronòstic i estadística. Per començar, l’anglès ha trencat la tradició del ‘poleman’: de 29 edicions celebrades, a 21 d’elles ha guanyat l’home que sortia des de la pole. Hamilton li ha tret aquest privilegi al seu company, Valtteri Bottas, a qui ha avançat durant els primers metres després de veure el semàfor en verd. A partir d’aquest moment, el de Stevenage ha dut a terme el seu propi recital, encadenant voltes ràpides i un ritme inabastable, un fet que ja comença a ser costum a Barcelona. Al 2016, el traçat català havia vist 10 guanyadors diferents en deu anys, però Hamilton va començar a marcar la seva pròpia era des d’aquell moment.

 

La sortida ha estat un dels moments més transcendentals de la prova. Hamilton, Bottas i Vettel han pogut veure’s en paral·lel, esperant passar l’examen del primer revolt. Hamilton ha pres la iniciativa, seguit de Bottas i Vettel. Aquest últim ha estat el més perjudicat i ha perdut tota opció quan el seu monoplaça havia de desplaçar-se cap a l’exterior per no xocar, amb un pla al seu neumàtic davanter dret com a resultat. Max Verstappen ha aprofitat l’oportunitat i s’ha situat a la tercera posició fins a la bandera de quadres, duent a terme una cursa discreta però impol·luta. 

 

En el transcurs de la cursa, l'atenció ha estat centrada en els dos Ferrari, en el seu ball de posicions i d'estratègies. Vettel, amb un dels seus pneumàtics danyats, veia pels retrovisors a Charles Leclerc cada vegada més a prop. El monegasc ha aconseguit avançar-lo i s'ha desmarcat pel que fa a les parades. Vettel ha canviat les seves gomes precipitadament per no perdre ritme, revelant així la seva estratègia a dues parades. Leclerc volia realitzar tan sols una, la qual cosa li hagués donat la quarta posició. La realitat ha estat diferent. La sortida del cotxe de seguretat ha fet que el rookie de la Scuderia tornés a passar pel Pit Lane. En aquest moment, Vettel ha assegurat la quarta posició, mentre que Leclerc ha quedat relegat a la cinquena.

 

Quan tot això succeïa, darrere del ‘top 5’ hi havia prou moviment. El cotxe de seguretat, que s'ha vist forçat a sortir en l'últim terç de la cursa per un incident entre Lando Norris i Lance Stroll, ha estat l'altre punt d'inflexió per a tots ells. Pierre Gasly, per exemple, ha pogut situar-se a la sisena plaça sense incidències, el que no han pogut fer els seus rivals més immediats, els Haas. Grosjean i Magnussen s'han tocat en dues ocasions, però la batalla l'ha guanyat finalment el danès, que ha estat setè.

 

Darrere de Magnussen, Carlos Sainz. El de McLaren ha fet vibrar als aficionats amb els seus múltiples avançaments. Partint des de la dotzena posició, el pilot de casa no ha deixat de treballar durant tota la cursa, però no ho ha tingut fàcil. Albon, Ricciardo o Grosjean han estat alguns dels homes als quals ha hagut d'avançar. Carlos Sainz no ha trencat la tradició i ha tornat a sumar punts al Circuit de Barcelona-Catalunya. “Si hi ha una cursa a la qual cal arriscar una mica més, aquesta és la de casa. Ha d'haver afectat una mica això de l'afició i el seu suport, perquè el ritme del cotxe d'avui no era per a tenir bons resultats”, ha dit el de McLaren en baixar del seu monoplaça. Daniil Kvyat (Toro Rosso) i Romain Grosjean (Haas) han aconseguit els últims punts del cap de setmana, des de la novena i la desena posició respectivament.

 

La 29a edició del Gran Premi d'Espanya d’F1 ha col·leccionat moments únics que continuen sumant en la història del cim de la competició d'automobilisme. Entre les autoritats avui presents al Circuit de Barcelona-Catalunya s'ha pogut veure el president de la Generalitat, Quim Torra, que ha parlat sobre el futur de la Fórmula 1 al Circuit. “Encarem amb esperança i confiança que acabaran bé” les negociacions iniciades per renovar el contracte entre la Fórmula 1 i el Circuit de Barcelona-Catalunya. “El país necessita continuar tenint Fórmula 1”, ha conclòs.



Data de modificació: 16/05/2019 20:25:30