13/7/2018
Seran festius propis el dilluns 10 de juny i el divendres 28 de juny. A aquestes dates s'hi han de sumar les festes nacionals aprovades per la Generalitat de Catalunya.
El ple del 26 de juny va debatre una moció sobre la decisió judicial de posar en llibertat provisional als integrants de la manada, el debat que ja s'havia suscitat en el ple anterior, va tenir continuïtat. Tots els grups van expressar el rebuig per la decisió del jutge i van exigir l'abolició del supòsit d'abús al codi penal, un supòsit que afavoreix la impunitat dels delictes i que atempta contra la seguretat i els drets de les dones.
També es va aprovar un seguit de punt de tràmit. La xifra de gestió del padró municipal a dia 1 de gener de 2018 és de 8.784 persones, un 0,4% més que l'any 2017 i coincideix amb el de l'any 2016. Per tal de donar continuïtat a l'expedient per què la parcel·la que ocupa la deixalleria sigui de titularitat municipal, actualment ho és de FCC Àmbito, el ple va fer l'aprovació inicial de la modificació del planejament en aquell àmbit de l'anomenat polígon d'actuació 17.
D'altra banda, es va aprovar el text refós que acaba el procediment urbanístic en relació a les parcel·les que se situen a tocar de la rotonda d'accés al Circuit i a tocar dels aparcaments de la zona est i del bosc de la Torre Pardelera.
En sentit similar, amb el vot favorable de tots els grups polítics, es va aprovar el text refós per canviar la qualificació d'equipament per zona verda d'un terreny al sector nord i de zona verda a equipament a tocar del pont del Raiguer per a possibilitar la construcció d'un tanatori. L'aprovació del text refós és competència de la Comissió d'Urbanisme de Barcelona, i un cop aprovat l'equip de govern podrà tirar endavant el procediment administratiu per a fer possible que el municipi pugui oferir aquest servei.
El punt més debatut va ser la modificació de la plantilla per adequar-la a la realitat i a les necessitats actuals. Aquesta mesura va rebre la crítica del grup d'ICV-EUiA que entenia que si hi ha jubilacions, hi havia d'haver relleus, el grup socialista en el govern va explicar que la política en relació al personal de l'ajuntament es deriva del criteri d'optimitzar els recursos existent i si cal, després d'analitzar cada posició, complementar-los. En precs i preguntes el cap de l'oposició va criticar la minva del personal que s'ha produït des de que l'actual alcalde va prendre possessió. Aquest es va comprometre a donar les xifres en el primer ple que es fes i ho va fer en el del seu comiat, el passat dia 14 de juliol. Les dades de maig de 2010 i de maig de 2018, determinen que la plantilla de l'ajuntament és la mateixa, 214 persones.
També es van aprovar l'ordenança 26 d'ensenyament i 27 del servei d'esports. El criteri que s'ha seguit és d'incrementar l'IPC, excepte en el preu de l'Escola Bressol La Fireta, que es manté igual que l'any passat. Finalment el ple també va aprovar les festes locals de 2019, que serà la segona Pasqua, dia 10 de juny i la Festa Major el 28 de juny.
Data de modificació: 17/07/2018 15:56:27
© Ajuntament de Montmeló
Plaça de la Vila, 1
08160 - Montmeló
Tel. 935.720.000
Fax. 935.720.420