21/9/2017
Continuant amb la mateixa actuació que es va fer a mitjans de 2016, a partir del dia 26 i fins al 29 de setembre, gairebé la meitat dels establiments del municipi rebran la visita de personal contractat per la Diputació de Barcelona per informar-los de la normativa vigent en matèria de Consum i de les obligacions que tenen en aquest àmbit.
Amb aquesta segona ronda de visites es completarà tot el municipi. Aquesta actuació ha estat demanada per l'Ajuntament de Montmeló per tal d'assegurar la protecció dels Drets dels consumidors.
El Pla d’actuació en matèria de consum responsable de la Diputació de Barcelona recull l’objectiu d’incrementar la importància de les polítiques de defensa dels consumidors. Entre les accions a seguir, cal proporcionar informació als consumidors i programar accions de sensibilització per col·laborar amb els ajuntaments en la promoció d’actituds de consum responsable. Les activitats que es realitzen responen a quatre grans blocs específics:
Obligacions de les empreses en matèria de consum
Els requisits generals en matèria de consum que han de tenir en compte les empreses, tant per complir amb la normativa com per gaudir de la fidelitat de la clientela són:
L'etiquetatge dels productes: han d’estar etiquetats en qualsevol de les dues llengües oficials, el català i el castellà
Factura o tiquet: sempre s’ha de lliurar a qui compra un bé o servei i ha d’incloure, com a mínim, el concepte, l’import amb impostos inclosos i la identificació de l’empresa amb el NIF.
Fulls oficials de reclamació/denúncia: cal disposar de fulls oficials de reclamació/denúnci
Data de modificació: 21/09/2017 16:00:05
© Ajuntament de Montmeló
Plaça de la Vila, 1
08160 - Montmeló
Tel. 935.720.000
Fax. 935.720.420