18/7/2016
El Servei Local d'Ocupació de Montmeló forma part de la Xarxa Xaloc (Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació).
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, i la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Dolors Bassa, van inaugurar el passat 7 de juliol una jornada per celebrar els 25 anys de Serveis Locals d'Ocupació, amb l'objectiu de commemorar la feina realitzada i fer balanç dels resultats assolits en l'àmbit de les polítiques locals d'ocupació per part de les entitats locals que conformen la Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació (Xarxa XALOC), a més de reflexionar en torn la situació del mercat de treball actual i les perspectives de futur.
Els Serveis Locals d'Ocupació (SLO) són dispositius que els ajuntaments i altres ens locals posen a disposició de la ciutadania amb dues línies d'actuació: millorar l'ocupabilitat de les persones a l'atur i establir vincles amb les empreses per detectar-ne les necessitats i oferir-los assessorament especialitzat per cobrir els perfils professionals que requereixen. Actualment, hi ha 155 SLO a la demarcació que donen servei a 280 municipis i que compten amb més de 800 professionals.
De forma complementària amb les OTGs, la xarxa de Serveis Locals d'Ocupació assegura que els ciutadans de la província tinguin un servei de qualitat al propi municipi que s'ha convertit en un suport decisiu per afrontar el sempre traumàtic procés de recerca d'una nova feina i amb la garantia que ofereix l'administració pública per al tractament de totes les demandes. Tant els ciutadans com les empreses valoren especialment que el servei que s'ofereix sigui al seu propi ajuntament, i que aquest servei estigui, a la vegada, en xarxa.
El Servei Local d'Ocupació de Montmeló forma part també de la Xarxa Xaloc i comparteix tant les eines de gestió (aplicatiu específic de gestió, web d'ofertes: www.diba.cat/slo ) com els protocols d'actuació i els estàndards de qualitat, transparència i de respecte per la LOPD.
Quan una persona s'inscriu en un SLO, aquest es compromet a contactar amb ella cada cop que aquesta persona resulti ser una bona candidata per a una oferta de feina que arribi al servei. Es contacta amb la persona, se la informa de l'oferta i de les condicions laborals, i, en cas que la persona hi estigui interessada, es farà arribar el seu cv a l'empresa sol·licitant.
Complementàriament, quan una empresa fa arribar una oferta de feina al SLO, aquest es compromet a fer-li arribar, gratuïtament, candidats idonis per al lloc de treball que s'ha de cobrir, els quals, a més, ja han estat prèviament informats de les característiques específiques del lloc de treball i de les condicions laborals que s'ofereixen.
Feta aquesta primera gestió, el procés de selecció segueix directament amb l'empresa, la qual prendrà les decisions que consideri més convenients, en relació al lloc de treball que cal cobrir i a les necessitats específiques que tingui.
Paral·lelament a la intermediació laboral, des del Departament de Promoció Econòmica es fan accions d'orientació i assessorament laboral, s'organitzen diverses accions de formació, es gestionen projectes de formació a mida per a empreses (com el que enguany ha implicat la realització d'un curs de manteniment industrial i la inserció de 9 persones a Cobega), i es desenvolupen projectes de formació i feina propis o en col·laboració amb altres entitats, plans d'ocupació, etc.
Data de modificació: 21/07/2016 12:07:37
© Ajuntament de Montmeló
Plaça de la Vila, 1
08160 - Montmeló
Tel. 935.720.000
Fax. 935.720.420