Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

18:19  |  23/03/2023

Data i hora oficial

El temps

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS A MONS OBSERVANS

  • Dia Internacional dels Museus: taller sobre pentinats de l'època romana a Mons Observans

    Dia Internacional dels Museus: taller sobre pentinats de l'època romana a Mons Observans

3/6/2016

El passat diumenge 22 de maig Mons Observans va celebrar el Dia Internacional dels Museus amb una matinal dedicada a la història dels pentinats en l'antiguitat.

 

Els nombrosos visitants que van acudir a la convocatòria es van trobar un tocador romà amb les peces que aleshores s'utilitzaven en la higiene i la cura del cos: ungüentaris per a perfums, pinces per depilar, estrígils per netejar la pell, agulles i pintes d'os i d'ivori i un llarg etcètera de materials reproduïts a partir d'originals recuperats en excavacions arqueològiques d'època clàssica.

 

Els arqueòlegs de Kuanum (Josep M Solies i Juana M Huélamo) van impartir una interessant xerrada sobre els secrets de bellesa i els pentinats que lluïen els homes i les dones d'aquell temps. A continuació, la perruquera TxaroLavilla va pentinar els assistents amb diversos pentinats romans com el tutulus, que estava de moda al segle II a C, quan es va construir l'assentament romà de Can Tacó. Aquestes activitats es van complementar amb visites teatralitzades i tallers per als més petits.



Data de modificació: 06/06/2016 12:49:15