Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

00:00  |  20/09/2020

Data i hora oficial

El temps

Yamalube Folch Endurance conquereix el seu novè triomf a les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme

  • 24 Hores de Catalunya de Motociclisme

    24 Hores de Catalunya de Motociclisme

12/7/2015

L'equip de Reus també copa el tercer lloc absolut, darrere de l'Honda Endurance Racing del Mundial de Resistència, segon.

Circuit de Barcelona-Catalunya (Montmeló).- Doble podi i rècord de voltes (751) per al Yamalube Folch Endurance a les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme que han reunit a més de 15.000 aficionats al Circuit de Barcelona-Catalunya durant tot el cap de setmana. L'equip de Reus ha aconseguit la seva novena victòria en aquesta mítica prova amb la seva Yamaha YZF R-1 pilotada per Arturo Tizón, Pedro Luis Vallcaneras, Antonio José Alarcos i Alejandro Martínez. Els seus companys Andreu Esteve, Óscar Manuel Amado, Albert Santamaría i Alejandro Rubio han finalitzat tercers, mentre que la segona plaça ha estat per a Honda Endurance Racing, formació del Mundial de Resistència.

 

El Yamalube Folch Endurance 1 passava a liderar la prova a primera hora del matí, aprofitant l'abandonament per caiguda del Suzuki Català i el retard per un problema mecànic de l'Honda Endurance Racing. L'equip de Molins de Rei ha tornat a tenir molt mala sort. Igual que a la seva última participació -fa dos anys- a les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme, s'ha hagut de retirar a poc del final. Aquesta vegada ha estat per un espectacular accident que ha obligat el safety a sortir a pista. S'havia superat l'hora 16 de carrera (passades les 7 del matí) quan Lucas De Carolis ha anat per terra al revolt d'entrada a la recta principal, sense conseqüències físiques per a ell. Desafortunadament, la moto -que acabaven de carregar de gasolina- ha impactat fortament contra les proteccions i s'ha incendiat. Tot i la ràpida intervenció dels comissaris, la Suzuki GSX-R 1000 ha quedat totalment calcinada.

 

Un altre moment decisiu per al desenllaç d'aquesta 21a edició de les 24 Hores de Catalunya de resistència es produïa a les 8 del matí, quan el fins llavors líder de la prova, l'equip mundialista Honda Endurance Racing, havia d'efectuar la seva segona aturada no programada a boxes per solucionar un contratemps tècnic en l'Honda CBR 1000 RR SP. Després de patir ahir un problema en el dipòsit de combustible, avui ha estat un error en l'embragatge que ha obligat a Julien da Costa, Sebastien Gimbert i Freddy Foray a perdre 10 voltes i caure al segon lloc.

 

Les que no han fallat han estat les dues Yamaha YZF R-1 del Yamalube Folch Endurance. La número 4, pilotada per Arturo Tizón, Pedro Luis Vallcaneras, Antonio José Alarcos i Alejandro Martínez, ha rodat sempre en posicions capdavanteres i, quan s'ha vist al capdavant a falta de 6 hores, no ha comès cap error, amb uns temps molt regulars que els han catapultat cap a la victòria, amb un total de 751 voltes que supera les 746 del 2013 i es converteix en nou rècord de la prova.

 

La formació de Reus, que ha sumat el seu novè triomf en aquesta competició, també ha aconseguit situar al podi com a tercers classificats a Andreu Esteve, Óscar Manuel Amado, Albert Santamaría i Alejandro Rubio, que han acumulat 725 girs i han conquerit la classe Open-Superbikes. Entre les dues Yamaha s'ha col·locat l'Honda CBR 1000 RR SP pilotada per Julien da Costa, Sebastien Gimbert i Freddy Foray de l'equip mundialista de resistència Honda Endurance Racing. Aquests experts i guardonats pilots, que acumulen set títols del Mundial de Resistència, han hagut de conformar-se amb la segona plaça, a 9 girs del vencedor.

 

Josep Maria Folch, responsable del Yamalube Folch Endurance, estava exultant: "Sincerament no ens ho esperàvem perquè la Yamaha és un prototip i hem tingut molts problemes per fer-la de resistència. Al final ens ha sortit una prova perfecta, sense contratemps i, a més, hem batut el rècord de voltes i pujat al podi amb la segona moto. Què més es pot demanar? La cursa ha estat renyida a la nit i llàstima que Suzuki Català hagi hagut d'abandonar per accident perquè la lluita amb l'Honda hagués estat molt maca".

 

En un espectacular quart lloc, s'ha classificat l'equip local Monlau Repsol Technical School, amb Joan Zamorano, Enric Saurí, Marc Creu i Massimiliano Chetry. Aquest quartet ha millorat el cinquè lloc aconseguit fa un any i s'ha adjudicat el triomf de la classe Superstock 1000. Aquest resultat té un mèrit enorme, ja que la seva Kawasaki ZX-10 està muntada i preparada pels alumnes de mecànica de competició del centre de formació barceloní com a projecte de final de curs.

 

Darrere d'ells, en cinquè lloc, ha creuat la línia de meta el Tecmas Endurance amb una BMW S1000RR pilotada pels francesos Dominique Platet, Clive Rambure, Camille Hedellin i Nicolas Senechal, que no han aconseguit repetir el podi de l'última edició.

 

La classe Superstock 600 ha tingut com a grans dominadores a Jolanda van Westrenen, Melissa Paris, Amandine Creusot i Muriel Simorre. Les quatre components de l'equip gal Girls Racing Team han finalitzat, a més, en un destacat 14è absolut després de completar 694 voltes amb la seva Yamaha YZ-F R-6.

 

Aquesta 21a edició arrencava ahir a les 15h00 amb 50 equips participants i, 24 hores després, només 35 han aconseguit creuar la línia de meta, fet que ja és tot un triomf tenint en compte la duresa d'aquesta prova tan llarga i exigent.

 

Al marge de la competició, el Circuit de Barcelona-Catalunya ha estat escenari aquest diumenge de la celebració del 50 aniversari de la Sherpa T a càrrec del Museu de la Moto de Barcelona i Motocat. Amb motiu d'aquesta efemèride, s'ha organitzat una gran exposició de models Sherpa T, un retrobament de pilots i membres de la fàbrica Bultaco, una volta commemorativa a la pista i una exhibició de trial clàssic. També s'han presentat els projectes de motos elèctriques urbanes de la Barcelona Smart Moto Challenge, desenvolupats per estudiants de les Escoles d'Enginyeria i Disseny.


Entitat


Data de modificació: 21/07/2015 14:13:49