Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

09:46  |  17/11/2019

Data i hora oficial

El temps

El telèfon d'emergències 112 Catalunya ha gestionat més de mig milió de trucades durant els primers sis mesos de l'any

13/7/2014

El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya CAT112 ha atès entre gener i juny d’aquest any 520.274 trucades operatives, al voltant del 6% més que en el mateix període del 2013. El primer semestre de l’any passat es van atendre 490.753 trucades operatives, és a dir, que van ser generades per una emergència i van provocar l’activació d’algun tipus de recurs operatiu.

En total, el telèfon d’emergències 112 ha atès el primer semestre de l’any 1.313.988, de les quals un 39,6% han suposat l’activació de recursos (en 520.274 ocasions). El mateix període de l’any 2013, el CAT112 va atendre un total de 1.348.206 trucades, un 2,54% més que la primera meitat d’enguany. La diferència entre les trucades que arriben als dos centres de que disposa el CAT112 (Reus i Zona Franca), que sumen 1,3 milions, i les trucades operatives ve donada per diversos fets.

El volum principal de trucades són les anomenades “buides”, que són trucades generades no per persones que pateixen una emergència sinó per errors tècnics, marcacions errònies, telèfons sense SIM, de forma automàtica i aleatòria per centraletes telefòniques, telèfons d’ascensors i, fins i tot, màquines de vending connectades a través de telèfon per gestionar el seu funcionament... El CAT112 va posar en funcionament el 2011 un sistema pioner de detecció d’aquestes trucades, a través d’una base de dades de telèfons multireincidents en les trucades buides, amb el doble objectiu de filtrar-les i reduir-les.

Gairebé un 36% de les trucades fetes entre gener i juny del 2014 han activat els cossos de seguretat (185.834), un 2,85% més que el mateix període del 2013 (180.684). El 76,7% d’aquestes activacions s’han fet des de Barcelona (142.538), mentre que des de Tarragona s’han fet l’11,89% d’activacions (22.096 trucades), des de Girona el 7,50% (13.942) i des de Lleida el 3,90% (7.258). El 31,1% de les trucades realitzades entre gener i juny del 2014 han activat els recursos d’assistència sanitària (162.044), gairebé un 10% més que en el mateix període de l’any passat (147.424).

Pel que fa a la resta de trucades, el primer semestre del 2014 s’han realitzat 71.642 activacions per emergències de trànsit (13,8% del total), que suposen un increment del 0,69% respecte al primer semestre de l’any passat (147.424). Quant a les incidències (molèsties veïnals, incivisme, sorolls, etc.), aquestes representen l’11,9% de les trucades a tot Catalunya (62.167), i han augmentat un 3,65% respecte al primer semestre del 2013 (59.980). Pel que fa a les trucades per incendis, entre gener i juny del 2014 se n’han fet 21.330 (un 4,1% del total de trucades al telèfon 112), mentre que el mateix període de l’any passat se’n van fer 20.040 per aquest motiu (un 6,44% menys).

 

Per mesos

D’altra banda, el mes en què el telèfon 112 ha gestionat més trucades ha estat el juny (101.487 el 2014 i 92.628 el 2013). Cal destacar que la revetlla de Sant Joan és la nit amb més trucades de l’any. El segon mes amb més trucades enguany ha estat el maig (89.774, un 10% més de trucades respecte a les 81.179 el maig del 2013). En tercer lloc enguany, el mes de març en què s’han gestionat 86.187 trucades respecte a les 84.215 el març del 2013. El quart mes amb major nombre de trucades el primer semestre del 2014 ha estat l’abril (83.970, un 9% d’avisos més respecte als 77.112 rebuts l’abril del 2013). En cinquè lloc, el gener de 2014 en què s’han gestionat 83.617 (80.885 el 2013), i el mes que s’han gestionat menys trucades, també va ser el més amb un menor nombre de trucades el primer semestre de l’any passat, ha estat febrer, amb 75.239 avisos (74.734 el 2013).

 

El 112, telèfon únic d’emergències

El 112 és el telèfon únic d’emergències en vint-i-vuit estats membres de la Unió Europea i en altres països de la zona europea. El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència CAT 112 centralitza totes les trucades urgents de qualsevol ciutadà que necessiti la policia, ambulàncies, bombers, protecció civil o agents rurals en cas d’accidents, incendis, robatoris, agressions, violència masclista, rescats, catàstrofes, etc. Per a més informació, podeu consultar el web del 112 de la Generalitat: www.112.gencat.cat

Enguany, el CAT112 ha guanyat el premi Outstanding Call Centre 112 que atorga l’European Emergency Number Association (EENA) en reconeixement a l’atenció al ciutadà del CAT112. D’altra banda, el passat 26 de juny, el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència al Telèfon 112 de Catalunya, CAT112, va ser guardonat amb dos premis Platinum ContactCenter Awards que premien els millors serveis d’atenció al client, un per l’aplicació per al mòbil per a persones sordes i l’altre per al desenvolupament tecnològic en l’atenció al ciutadà.



Data de modificació: 25/07/2014 12:23:25