Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

22:48  |  17/09/2021

Data i hora oficial

El temps

Doblets de Herberth Motorsport i Autorama Motorsport by Wolf-Power Racing a les 24 Hores de Barcelona

  • 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme

    24 Hores de Barcelona d'Automobilisme

  • Pòdium 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme

    Pòdium 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme

5/9/2021

Els equips han aconseguit monopolitzar les dues primeres posicions dels GT i dels turismes respectivament. MSI eSports ha tornat a vèncer a les 24h SimRacing.

Circuit de Barcelona-Catalunya (Montmeló) - El Circuit de Barcelona-Catalunya ja ha escrit la història d'una altra edició d'una de les seves proves més mítiques, les 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez. Els equips que han anotat el seu nom en aquest llibre històric han estat Herberth Motorsport, amb un doblet als GT; i Autorama Motorsport by Wolf-Power Racing, amb un altre primer i segon a TCE.

A més, la 22a edició de les 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme ha estat una edició de rècord, ja que s'ha registrat una nova fita de voltes completades, amb un total de 695. La veritat és que també resultava la primera vegada que la prova, adscrita al certamen internacional 24H Series, rodava amb la nova configuració del traçat després de les modificacions del revolt 10 fa menys d'un any.


Herberth Motorsport i el seu idil·li amb el Circuit
De les últimes edicions celebrades, Herberth Motorsport ha tingut un paper protagonista en pràcticament totes elles. Victòria al 2016, 2018 i segona plaça al 2019. Atès que al 2020 no es va poder celebrar la prova a causa de la pandèmia, el conjunt germànic ha tornat per la porta gran, amb un imponent i inesperat doblet.

El Porsche 911 GT3 R pilotat per Daniel Allemann, Ralf Bohn, Alfred Renauer i Robert Renauer ha estat el vencedor de les 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez. Justa victòria per a ells, i és que no s'han permès errades. Amb domini absolut en el primer quart de la prova i un duel amb l'equip WTM Powered by Phoenix a la tarda, la fase nocturna els va servir per a afermar la posició d'honor, la qual han mantingut fins a la bandera de quadres.

Això també ha estat tasca una mica més senzilla a causa de la falta de pressió del seu major contrincant, el WTM Powered by Phoenix (Georg Weiss, Leonard Weiss, Jochen Krumbach, Daniel Keilwitz/ Ferrari 488 GT3) passada la mitjanit. L'equip anunciava la seva retirada en aquest moment al·legant problemes mecànics.

El CP Racing heretava llavors la segona posició amb el quartet americà compost per Charles Putman, Charles Espenlaub, Joe Foster i Shane Lewis pilotant un Mercedes-AMG GT. Aquesta posició, no obstant això, li prenia el que ha acabat sent segon al podi, l'altra unitat de Herberth Motorsport (Jürgen Häring, Bobby Gonzales, Wolfgang Triller, Marco Seefried). L'alegria d'aquests últims contrastava amb la impotència dels del CP Racing, que continuava perdent posicions amb la sortida del sol a causa de problemes amb la caixa de canvi.

La segona posició del Herberth Motorsport, encara que menys esperada, ha estat igual d'aplaudida, i és que el conjunt partia setè i es mantenia en el top 10. De matinada, aconseguia ja ocupar aquest anhelat podi, encara que amb la pressió del tercer classificat, el Rutronik Racing by TECE. Michael Doppelmayr, Pierre Kaffer, Elia Erhart i Swen Herberger han consolidat amb l'Audi R8 LMS GT3 la posició que van aconseguir en classificació. Així i tot, no ha estat tasca fàcil, i és que el primer quart de la prova resultava dur, descendint més de deu posicions. Ha estat necessari el treball constant de la nit perquè, amb la sortida del sol, la formació collís els fruits del seu treball.

La nota més amarga de la prova ha estat per a PCR Sport, un equip de casa. El conjunt format per Josep Mayola, Marc Carol i Francesc Gutiérrez prometia una batalla apassionant, ja que rodava en la quarta posició quan va patir una sortida de pista que els va deixar sense opcions de tornar a reincorporar-se a la competició pels desperfectes causats al Ferrari 458 Itàlia GT3.

En la cinquena posició absoluta ha creuat la línia de meta el Car Collection Motorsport amb l'imponent Audi R8 LMS EVO2 pilotat per Martin Lechmann i Patric Niederhauser, obtenint la victòria de la categoria P4.

En la divisió GTX ha estat Reiter Engineering (Horst Felbermayr Jr., Eike Angermayr, Nicolai Elghanayan, Mads Siljehaug) l'amo de l'or, des de la setena plaça absoluta amb el KTM X-BOW GTX. Aquesta categoria comptava amb un participant molt conegut, Miguel Oliveira, que s'ha emportat la plata amb els seus companys Reinhard Kofler, Ferdinand Stuck i Peter Kox (True Racing).

El Duwo Racing (Andrey Mukovoz, Stanislav Sidoruk, Sergey Peregudov) ha estat el més avantatjat en la categoria 911; mentre que ST Racing (Samantha Tan, Chandler Hull, Jon Miller, Nick Wittmer) ha estat el vencedor de GT4.


Autorama Motorsport by Wolf-Power Racing no dona opció
Com Herberth Motorsport amb els GT, Autorama Motorsport by Wolf-Power Racing ha signat un altre doblet en la divisió de turismes, mantenint una lluita èpica entre les seves dues unitats del Volkswagen Golf GTi TCR DSG. Concretament ha estat la pilotada per Arunas Geciauskas, Sigitas Ambrazevicius i Vytenis Gulbinas la que ha pujat a l’esglaó més alt del podi. Aquests sortien en paral·lel amb els seus companys d'equip, però prenien el control a l'inici.

Passades les 4 hores de competició, quan Emil Heyerdahl, Jasmin Preisig, Constantin Kletzer i Roberto Ferri recuperaven ja el temps perdut provocat per una sortida de pista, es produïa un canvi de líder. Aquesta lluita ha estat present pràcticament durant tota la cursa, amb un ball de posicions constant que al final ha dominat Geciauskas, Ambrazevicius i Gulbinas, seguits dels seus companys d'equip en la segona plaça.

La tercera posició ha estat per a un equip de casa, el Rail Equip by Totcar Sport, compost per Jorge Belloc Díaz, Jorge Belloc Ruíz i Álvaro Rodríguez, tots ells pujats al Cupra TCR DSG. Sense pressa, però sense pausa, l'equip ha anat millorant la cinquena posició de partida, mantenint-se durant gran part de la prova en aquesta última posició del podi, la qual ha arribat a lluitar amb l'altre equip espanyol, el Baporo Motorsport (Manel Lao Gorina, Manel Lao Cornago, Llorenç Fluxà Domene, Llorenç Fluxà Cross), que ha acabat quart.
Finalment, la categoria TCX ha estat per a CWS Engineering amb un Ginetta G55 i els pilots Colin White, Ian Stinton i Jean-François Brunot.

 

MSI eSports manté el seu regnat a les 24h SimRacing
La formació virtual del Motor Sports Institute de Teo Martín ha revalidat la seva victòria a les 24h SimRacing i segueix així amb el seu regnat. De les quatre edicions, tres les ha guanyat MSI eSports, mentre que la primera la van guanyar els seus gamers sota el nom d'una altra estructura. L'equip de la marca internacional Ford, el Team Fordzilla, ha estat segon. En aquesta segona posició ha contribuït Alex Palou, un dels seus gamers. El català, antic integrant del programa de Joves Pilots del Circuit, s’estrena així a la competició virtual amb molt bona nota. El Logitech G Altus eSports ha copat el podi.


Propera parada: Hyundai N Catalunya WorldSBK Round
Del 17 al 19 de setembre tindrà lloc la segona edició del Hyundai N Catalunya WorldSBK Round, constant com la setena prova del curs esportiu del FIM World Superbike Championship.



Data de modificació: 08/09/2021 11:58:52