Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

11:50  |  21/11/2018

Data i hora oficial

El temps

Oficina de Català

 

Logo CPNL

L’oficina de català s’ha format entre l’ajuntament i el CPNL.

El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) http://www.cpnl.cat/  és un ens creat l'any 1989 a partir de la voluntat comuna de la Generalitat i de nombrosos ajuntaments, consells comarcals i diputacions amb l'objectiu de facilitar el coneixement, l'ús i la divulgació de la llengua pròpia de Catalunya en tots els àmbits.

 

 

  • Adreça: plaça de la Vila, 1 - 08160 Montmeló-Barcelona
  • Horari: Dimarts d’11h a 14 h , divendres de 9 h a 14 h i dimarts  tarda de 17 h a 18 h
  • Telèfon: 93 572 00 00, ext. 144
  • Correu electrònic:  montmelo@cpnl.cat  

 

CURSOS DE CATALÀ


L’Oficina imparteix cursos de català d’acord amb les necessitats de la població. És per això que depenent dels diferents períodes d’inscripció, octubre, febrer i juny , ofereix cursos per iniciar-se en la llengua catalana, començar a parlar-la, aprendre a escriure-la fins arribar a aconseguir un nivell formal elevat de comprensió oral i escrita.

Els cursos estan distribuïts en els nivells bàsics, elementals, intermedis, suficiència I superior, d’acord amb el Marc europeu comú de referència MERC.

 

MECR

 

 

Període de matriculació

  • Segona setmana de febrer, inscripció per als cursos del segon quadrimestre.
  • Segona setmana de juny, inscripció per al curs d'estiu (juliol).
  • Segona quinzena de setembre, inscripció per als cursos del primer quadrimestre.

 

Lloc d'inscripció

  • Plaça de la Vila, 1

 

Període dels cursos

  • 1r quadrimestre, d'octubre a gener.
  • 2n quadrimestre, de febrer a juny.
  • Curs d'estiu, juliol, horari de matí.

 

Modalitats i cursos

  • Ensenyament presencial
  • Ensenyament en línia: Parla.cat semipresencial.

 

 

PARLA.CAT

 

 

Web parla cat                              Logo parla cat

 

 

 

El Parla.cat és un espai web per a l'ensenyament i l'aprenentatge de la llengua catalana. És el resultat d'un projecte dut a terme per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura i l'Institut Ramon Llull, en col·laboració amb el Consorci per a la Normalització Lingüística.

 

La proposta formativa s’organitza, d’acord amb els programes de la Direcció General de Política Lingüística, en quatre nivells d’aprenentatge: bàsic, elemental, intermedi i suficiència. Aquests quatre nivells es divideixen, cadascun d’ells, en tres cursos.

 

L’accés als materials objecte d’estudi i la relació entre docents i aprenents es vehicula exclusivament a través d’Internet, amb l’objectiu final que l’alumnat aprengui a usar la llengua, és a dir, a comunicar-se.

 

Connecta't al Parla.cat a: www.parla.cat

 

 

VOLUNTARIAT PER LA LLENGUA

 

Logo VxL

Voluntariat per la llengua és un programa de foment de l'ús social del català que neix al CPNL l'any 2002, al Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Cornellà. L’any 2003, a partir de l’èxit i la força d’aquesta experiència, amb l'impuls de la Generalitat de Catalunya, el programa es va fent extensiu als altres CNL.

 

http://www.cpnl.cat/voluntaris/novetats_voluntaris/

 

 

Quin objectiu té?

 

L’objectiu general del programa Voluntariat per la llengua és facilitar a les persones que tenen coneixements bàsics de català la pràctica d'aquesta llengua en contextos reals de forma relaxada, per tal que es decideixin a parlar-la.  A més es vol promoure entre el col·lectiu catalanoparlant la idea que no cal canviar de llengua per acollir millor les persones que arriben a casa nostra.

Cada any es fan dues edicions de voluntariat per la llengua, al novembre i al març. A l’estiu es fa voluntariat només amb aquelles persones que no volen descansar durant el període d’estiu.

 

 

Qui pot ser voluntari?

 

Totes les persones majors d'edat que parlin català habitualment i que puguin comprometre's a dedicar 10 hores, una hora per setmana, a conversar en català amb la persona assignada.

 

http://www.cpnl.cat/xarxa/cnlvallesoriental/voluntaris/apuntat_vol.html

 

 

Qui pot ser aprenent?

 

Totes les persones majors d'edat que parlen mínimament en català, tot i que sigui amb dificultats, i que volen guanyar fluïdesa per poder usar aquesta llengua en les seves activitats quotidianes, laborals o de relació social.

 

http://www.cpnl.cat/xarxa/cnlvallesoriental/voluntaris/apuntata.html

 

Entitats col·laboradores

 

Moltes entitats cíviques i culturals col·laboren amb el programa Voluntariat per la llengua i li donen suport mitjançant la difusió, l'aportació de persones voluntàries o aprenentes d'entre els seus associats, la constitució de parelles, l’obertura de les seves activitats a voluntaris i a aprenents o la col·laboració puntual per a l’organització d'activitats conjuntament amb els centres de normalització lingüística del CPNL.

 

 

Entitats col·laboradores de Montmeló
 
  • Agrupa, Associació Cultural de Montmeló.
  • Associació Banc del Temps.
  • Associació Casal de la Gent Gran de Montmeló.
  • Associació de Voluntaris de Protecció Civil.
  • Associciació Fem Salut.
  • Càritas Montmeló.
  • Centre d’Estudis Montmeló.
  • Club d’Escacs Montmeló.
  • Colla de Diables de Montmeló.
  • Colla de Geganters de Montmeló.
  • Escola Municipal de Música.
  • Unió de Botiguers i Comerciants de Montmeló.
  • Biblioteca La Grua.
Nuvols VxL

 

 

Establiments Col·laboradors

 

La campanya és promoguda pel Centre de Normalització Lingüística.

 

Els establiments adherits han manifestat la voluntat de col·laborar a fer del català la llengua de convivència de Catalunya.

 

Concretament adquireixen el compromís de garantir que les persones que vagin a l’establiment trobaran facilitats per expressar-se i ser ateses en català, encara que el parlin amb dificultat.

 

Establiments Col·laboradors de Montmeló

   
  • Aglae Estilistes.
  • Bar Cibercafé Pepe.com
  • Cafeteria 2D2.
  • Calçats Julià.
  • Can Pau.
  • Cosit i planxat.
  • D-Systemas.
  • Electrodomésticos Electrosat.
  • Forn i pastisseria Farriol.
  • Frankfurt Quim.
  • Garó Estilistes.
  • Meca Systemes Formació.
  • Rostisseria Rosmery.
  • Shambala Dietètica.
  • Perruqueria Silvia Martin.
  • Tintoreria Monet.
  • Supermercat Esclat.
                 Anunci VPL

 

CATALÀ I EMPRESA

La Llei de política lingüística estableix unes obligacions destinades a totes les empreses, en matèria de retolació, atenció als clients i usuaris, oferta de serveis i documentació.


La Llei determina, per a les empreses i els establiments dedicats a la venda de productes o a la prestació de serveis que desenvolupen la seva activitat a Catalunya, sense excepció, i encara que tinguin els serveis organitzats des de fora:

Catala i empresa

 
  • Que han de poder atendre els clients tant si parlen en català com en castellà, o en aranès a la Vall d'Aran (art. 32.1).
  • Que han de tenir els rètols fixos almenys en català (art. 32.3).
  • Que han de tenir els documents d'oferta de serveis almenys en català (art. 32.3).
  • Que les empreses que subscriuen amb els clients contractes dels anomenats d'adhesió, normats, amb clàusules tipus o amb condicions generals, els han de tenir disponibles en exemplars separats, en català i en castellà (art. 15).
    A més, tant la Llei de política lingüística com altres normes disposen unes exigències específiques per a les entitats financeres i d'assegurances (art. 15), per a les empreses públiques (art. 30), per a les que presten serveis públics (art. 30 i 31), per a les concertades o subvencionades (art. 33), per a determinats tipus d’establiments o activitats i per a algunes empreses de les que elaboren productes etiquetats.

 

Per altra banda, la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya, fixa que les persones consumidores, en llurs relacions de consum, tenen dret, d’acord amb el que estableixen l’Estatut d’autonomia i la legislació aplicable en matèria lingüística, a ésser ateses oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin (article 128-1, 1).

 

 

Podeu consultar:

 

 

 

8 raons

Hi ha com a mínim 8 raons perquè l’empresa parli català: atenció als clients, oportunitat de negoci, servei de qualitat, llengua de mercat... En aquest espai, les empreses també disposen d’un test per saber si estan al dia en la disponibilitat del català, d’unes disposicions normatives que ho regulen o d’un apartat d’ajuts per a projectes d’organitzacions empresarials i empreses per tal d’augmentar l’oferta de productes i serveis en llengua catalana i fomentar-ne l’ús.

 

http://llengua.gencat.cat/ca/serveis/empresa_/

 

 

Des de la Generalitat s’ofereixen recursos per treballar en català, com per exemple models de contractació, de factura,  rebut, com fer una comanda en català... són diferents eines a l’abast de l’empresari per facilitar la tasca pel que fa a la llengua.

 

http://llengua.gencat.cat/ca/serveis/empresa_/eines-i-recursos/

 

Des del Consorci per a la Normalització Lingüística també es treballa el català a l’empresa com a mostra de la seva utilitat i ofereix descomptes i cursos adreçats als treballadors entre altres beneficis.

 

http://www.cpnl.cat/organitzacions/

 

 


Regidoria

On es fa


Data de modificació: 19/10/2016 10:14:37