Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

22:15  |  13/11/2018

Data i hora oficial

El temps

HA SORTIT EL BUTLLETÍ MUNICIPAL CRÒNICA 011 DEL MES D'ABRIL

  • Crònica 011 abril 2018

    Crònica 011 abril 2018

  • Plànol en planta de la 2a fase del projecte constructiu de la segona fase de les obres d'integració urbana del soterrament

    Plànol en planta de la 2a fase del projecte constructiu de la segona fase de les obres d'integració urbana del soterrament

  • Plànol en planta de la 2a fase del projecte constructiu de la segona fase de les obres d'integració urbana del soterrament

    Plànol en planta de la 2a fase del projecte constructiu de la segona fase de les obres d'integració urbana del soterrament

20/4/2018

EDITORIAL: Integració urbana del soterrament... punt i seguit

 

El passat dilluns, Adif va fer entrega a l’Ajuntament del projecte constructiu de la segona fase de les obres d’integració urbana del soterrament.

 

Una segona fase que inclou les obres per a resoldre l’encontre de les parets de la llosa del túnel de la línia de rodalies amb el carrer de l’Estació vella, de la plaça de l’Escultor Josep Llimona i de la zona de darrera del pavelló, així com la solució urbanística per a la llosa de cobriment, entre el carrer de Pompeu Fabra i el final dels túnels que donen al riu Congost.

 

El projecte arriba quan la primera fase d’integració comença a prendre forma.

 

A partir d’ara, el tràmit d’aprovació per part de l’Ajuntament, ha de venir precedit per un detallat estudi i informe dels tècnics municipals i un procés d’informació i participació de la ciutadania.

 

La situació política i econòmica d’aquests anys no ha estat el millor dels escenaris per a tirar endavant projectes que necessitaven l’estreta col·laboració de totes les administracions. Tot i així Montmeló pot sentir-se afortunat, en relació a d’altres municipis, de tenir les vies fèrries soterrades, d’haver iniciat les obres d’integració urbana i que tot això s’hagi produït sense haver assumit cap despesa del pressupost municipal, ni esmerçar cap esforç, més enllà del sacrifici i les molèsties, que obres d’aquesta magnitud han comportat i comporten a la ciutadania, que no és poc.

 

Val la pena deturar-se un moment quan, a l’any 2010 la situació econòmica de crisi posava en risc l’execució del soterrament de les vies de rodalies, tal i com preveia el protocol signat a l’any 2005 i vam modificar el full de ruta per a fer possible el soterrament d’aquesta linia i vam signar una addenda a aquell protocol.

 

El protocol signat amb el Ministeri de Foment, la Generalitat de Catalunya i Adif a l’any 2005, preveia que el finançament de les obres del soterrament de les vies de rodalies havia d’anar a càrrec de la Generalitat, 38 milions d’euros i de l’Ajuntament de Montmeló, 18 milions d’euros, a canvi Adif cedia uns terrenys de la seva propietat, que sumats a uns terrenys de titularitat municipal, donaven lloc a una operació urbanística de grans dimensions per a fer front a aquests compromissos.

 

En aquell moment, algun grup polític va posar el crit al cel i va qüestionar aquell canvi de rumb, aferrant-se a l’operació urbanística, proclamant al temps que ens veníem el poble a Adif.

 

És evident que el camí que empreníem no era fàcil i que havia de comptar amb la voluntat de les administracions implicades, però difícil, per no dir impossible, era confiar-lo tot a una operació urbanística del tot qüestionable, sense viabilitat econòmica, faraònica en les dimensions, més de 800 habitatges, i del tot inassolible en un moment de forta crisi del sector immobiliari.

 

Des de l’Ajuntament hem de seguir teixint complicitats i gestionant urbanísticament aquest sector, per a que Adif i el Ministeri de Foment continuïn assumint els compromisos que es detallen a l’Addenda signada a l’any 2010, per a finalment fer realitat la restitució de la ferida oberta al mig del poble a l’any 1852.

 

Antoni Guil Román, Alcalde

 



Data de modificació: 21/06/2018 19:08:40