Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

06:47  |  20/03/2019

Data i hora oficial

El temps

BALANÇ DEL PRIMER SEMESTRE DE L’OFICINA LOCAL D’HABITATGE

  • El president del Consell Comarcal, la consellera d'Habitatge i l'alcalde de Montmeló han presentat en roda de premsa els debats sobre habitatge

    El president del Consell Comarcal, la consellera d'Habitatge i l'alcalde de Montmeló han presentat en roda de premsa els debats sobre habitatge

27/11/2017

La nova OLH de Montmeló té com a objectiu principal convertir-se en finestreta única de tots els temes relacionats amb l’habitatge.

 

Qui vulgui obtenir informació per a comprar o llogar algun habitatge protegit, tramitar les prestacions econòmiques que ofereix l’Administració Pública vinculades amb l’habitatge, conèixer el funcionament de la borsa de lloguer social o tramitar cèdules d’habitabilitat, entre d’altres qüestions, podrà dirigir-se a l’Oficina on una persona els atendrà i els explicarà els diferents procediments a seguir.

 

Des de la posada en funcionament de l’Oficina Local d’Habitatge de Montmeló, en col·laboració amb el Consell Comarcal, des del passat mes d'abril,  s’han gestionat un total de 109 expedients corresponents a ajuts d’àmbit social, que representa, en resolucions favorables, un total de 175.571,28 € en benefici d’aquests sol·licitants un cop justifiquin correctament l’expedient.

Per altra banda, respecte als ajuts gestionats d’àmbit tècnic per a la rehabilitació d'immobles el benefici, un cop degudament justificat pels sol·licitants, és d’uns 40.177,00 €.

També cal destacar que la Xarxa de mediació per al lloguer social té en aquests moments gestionades un total de 32 sol·licituds, que equivalen a uns nou contractes signats, i un en gestió.

 

 

“PARLEM SOBRE HABITATGE”

Aquests resultats van ser presentats en roda de premsa a l'Ajuntament de Montmeló que va servir per presentar les dues jornades gratuïtes de debats sobre habitatge que ha organitzat el Consell Comarcal del Vallès Oriental per als dies 9 a Montmeló i 23 de novembre a Les Franqueses.

 

Els debats sobre Habitatge tenen com a objectiu proporcionar un marc per a la reflexió conjunta sobre aquesta matèria de la mà d'experts de diversos àmbits. Així, es vol analitzar la situació actual i promoure les polítiques actives donant als responsables del territori totes les eines possibles.

 

 

NOVA ORDENANÇA PER A HABITATGES BUITS

En el tràmit d’aprovació inicial de les ordenances per a l’exercici 2018, el ple va estimar incorporar una de nova que afecta els habitatges buits. L’objectiu final que persegueix aquesta nova taxa és la plena ocupació dels habitatges buits del municipi en els quals es detecti la desocupació permanent sense causa justificada.

 

Les justificacions, d’acord amb la Llei de dret de l’habitatge, són: el trasllat per raons laborals, el canvi de domicili per una situació de dependència, l'abandonament de l'habitatge en una zona rural en procés de pèrdua de població i el fet que la propietat de l'habitatge sigui objecte d'un litigi judicial pendent de resolució.

El fet imposable ve determinat per la gestió municipal vinculada a la detecció i inspecció d’aquests habitatges.

 

La quota tributària, en cas de donar-se el supòsit de desocupació permanent no justificada, és de 450 €. La gestió és a càrrec de l’Oficina Local d’Habitatge i el que persegueix és l’ocupabilitat d’aquests habitatges buits gestionant-los des de la borsa de lloguer a través de la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social.



Data de modificació: 27/11/2017 13:47:45