Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

03:37  |  17/10/2018

Data i hora oficial

El temps

GRAN AMBIENT AL CIRCUIT AMB LES CURSES DELS CAMPIONATS DE CATALUNYA D'AUTOMOBILISME

  • Campionats de Catalunya d’Automobilisme, el CER i l’F4

    Campionats de Catalunya d’Automobilisme, el CER i l’F4

  • Campionats de Catalunya d’Automobilisme, el CER i l’F4

    Campionats de Catalunya d’Automobilisme, el CER i l’F4

17/9/2017

Intensa jornada d’automobilisme amb cinc curses molt diverses, precedides pels entrenaments qualificatius al matí. 

 

Circuit de Barcelona-Catalunya (Montmeló)- El Circuit de Barcelona-Catalunya ha acollit avui a més de 90 vehicles i 130 pilots en una jornada en què s’han disputat un total de 5 curses, algunes a l’esprint i altres de resistència, però totes elles amb un denominador comú: l’emoció. Turismes, fórmules i GT han deixat una macedònia de campions al traçat català.

 

El plat fort de la jornada ha arribat amb el CER, el Campionat d’Espanya de GT i el Campionat de Catalunya d’Automobilisme, que ha disputat avui una única prova conjunta de dues hores de durada, amb molts noms a destacar. A la graella, mig centenar de vehicles de diverses categories i potencies molt diferents s’han encarregat de posar l’espectacle. A les 13.50 h començava el desafiament amb la sortida llançada de l’abundant graella encapçalada pel Mercedes SLS AMG GT3 de l’equip Drivex School.

 

Antonio Escámez i Miguel Ángel de Castro no han fallat, els dos han pujat a l’esglaó més alt del podi després de completar un total de 56 voltes a les quals han estat els clars dominadors. També s’han endut la victòria de la Classe 1. Per la seva part, la Classe 2 ha estat per Daniel Díaz-Varela i Eduardo Costabal, els segons classificats scratx i primers dels Campionats de Catalunya d’Automobilisme amb el Porsche 991 Cup. El duet de Baporo Motorsport ha estat l’únic capaç de seguir el ritme dels capdavanters, finalitzant a la mateixa volta. Completa el podi Klaus Horn (Escuderia Costa Daurada) amb un Porsche 977 Cup S. Quan la finestra de handicaps s’obria, la graella patia moltes modificacions que donaven esperances a alguns dels seus integrants, com ara els quarts classificats, que no s’han quedat sense podi tampoc. I és que Jean Philipphe Dayraut i Clement Berlie (Mitjet Super Turisme) han firmat la victòria de la Classe 3. La resta de categories, de cilindrada inferior, també han coronat als seus premiats. La D1 ha estat per a Max Llobet i José Luís García (RC2 Junior Team) amb un Seat Leon

 

Cup Racer. La D2 ha tingut accent francès amb el duet Frédéric Billon i Thierry Malassagne als comandaments d’un Peugeot 308 Cup. Arturo Espuny (Escuderia Costa Daurada) surt més líder de la D4 després de la cita al Circuit, la qual ha guanyat amb el seu Renault Clio Cup IV. Les dues últimes divisions, la D5 i D6, han premiat l’SMC Junior Motorsport i el Team Ivan Racing respectivament, amb els seus pilots Moisés Ruiz i Alfonso Colomina (Renauilt Clio Cup III) i Nancy Herrera i Iván Belasco (BMW 325i). La temporada del CER quasi arriba al final i, després d’aquesta cita, només quedarà Navarra per decidir els noms dels qui escriuen la història del 2017.

 

En aquest dia d’automobilisme no podien faltar les joies clàssiques que la Copa d’Espanya de Clàssics, Legend i Youngtimers ha portat al Circuit. Un total de 29 unitats d’allò més variades han disputat dues mànigues de 10 voltes cadascuna. En la primera, Kurt Ecke (Escudería Barcelona) s’imposava amb un Porsche 911 3.0 RS de 1980. Ecke també s’ha endut la victòria dels Clàssics. El segon en veure la bandera de quadres era Juan Antonio Miranda, el millor classificat de la categoria Youngtimers als comandaments d’un BMW M3. Antonio Cubero (Escudería Barcelona) completava el podi scratx. El Garbi GTS d’Adrià Matheu aconseguia una cinquena posició que li servia per a adjudicar-se la victòria a Legends. En la segona màniga, Jorge Puig ressorgia amb victòria general i de Legends. El seu Porsche 993 GT2 1993 no podia acabar la primera sessió. Una cosa semblant passava amb Luís Villalba que, malgrat una punxada aquest matí que l’obligava a entrar a boxs, marxava content del Circuit. Amb el De Tomaso Pantera es feia amb el segon lloc i el primer de Clàssics. Klaus Horn (Escudería Barcelona) finalitzava tercer. El Youngtimer més ràpid, cinquè general, era Albert Cosin amb un BMW M3.

 

Per la seva part, l’F4 Spanish Championship també ha delectat els aficionats amb dues curses a l’esprint de màxim nivell i amb vencedors diferents. Bent Viscaal, del MP Motorsport, signava la primera victòria del dia, dominant de principi a fi. Amb els punts del campionat en ment, Viscaal aconseguia imposar-se al líder provisional, Christian Lungaard (MP Motorsport), que ha estat segon. Un dels grans perjudicats de la primera màniga ha estat Alexander Smolyar (SMP Racing), el poleman, que en els primers compassos ha arribat a rodar en desena posició després de realitzar una discreta sortida. Tot i així, el rus es refeia i pujava així a un merescut tercer esglaó del podi.

 

Si en la primera prova la sort no l’acompanyava, en la segona ha ocorregut tot el contrari. Smolyar sumava els 25 punts de la victòria i Viscaal s’enduia la plata. Nikita Volegov (SPM Racing) ha estat l’últim convidat al podi del campionat, al tercer esglaó. Per a trobar als representats locals s’ha d’anar fins a la sisena i la vuitena plaça, amb Guillem Pujeu (FA Racing) i Marta García (MP Motorsport) respectivament en la primera màniga. Pujeu ha dut a terme un bon paper, partint des de la desena posició de la graella.

 

La jove integrant del programa Renault Sport Academy també ha brindat emocions fortes aquest cap de setmana. García ha demostrat el seu potencial quan ha marcat el millor temps en la primera sessió d’entrenaments lliures. En la segona cursa han finalitzat en setena i novena plaça.



Data de modificació: 21/09/2017 12:35:38