Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

05:27  |  22/04/2019

Data i hora oficial

El temps

6 D'ABRIL, DIA MUNDIAL DE L'ACTIVITAT FÍSICA

  • Beneficis de l'activitat física

    Beneficis de l'activitat física

6/4/2017

L’activitat física regular és bona per a totes les edats. Practicar algun esport, fer gimnàstica o simplement jugar, caminar, anar amb bicicleta o fer activitats quotidianes d’una manera activa convé perquè:

  • Ajuda a sentir-se millor, amb més energia, i a relaxar-se, reduir l’estrès, dormir millor i tonificar els
    músculs.
  • Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten cada dia.
  • Ajuda la canalla a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans.

 

Un munt de beneficis

Fer activitat física de manera regular és cuidar-se, perquè tot l’organisme en surt beneficiat:

  • COR: redueix el risc de patir malalties cardíaques, embòlies, diabetis i hipertensió arterial.
  • ARTÈRIES: ajuda a mantenir-les flexibles i sanes.
  • ARTICULACIONS: enforteix els músculs, els ossos i manté la funció de les articulacions.
  • SISTEMA NERVIÓS: ajuda a mantenir-lo en bona forma.
  • Atenció: cal que consulteu el metge si teniu la intenció d’augmentar molt la intensitat o el volum de les activitats que feu normalment.

 

El que convé:

  • PERSONES ADULTES: com a mínim 30 minuts d’activitat física moderada 5 o més dies per setmana. Les persones més grans han d’incloure exercicis específics de força, flexibilitat i equilibri.
  • INFANTS I GENT JOVE: cada dia cal fer 1 hora d’activitat física moderada, com a mínim.
  • Trieu activitats que us agradin.
  • Si no teniu temps, podeu anar sumant minuts actius durant el dia.
  • Si us va millor, o si ho preferiu, podeu combinar activitats diferents (esports, jocs, desplaçaments a peu o en bicicleta, gimnàstica, exercici planificat). N’obtindreu més beneficis.
  • Convertiu l’estil de vida actiu en un hàbit.

 

30 minuts d’activitat física moderada equivalen a un d’aquests exercicis:

  • 15 minuts, pujant escales, saltant a corda, corrent 2,5 km, recorrent 6,5 km amb bicicleta
  • 20 minuts jugant a bàsquet, fent natació
  • 30 minuts fent gimnàstica a l’aigua, ballant, caminant 3 km a bon pas, recorrent 8 km amb bicicleta
  • 40 / 60 minuts Netejant vidres, el terra, el cotxe, etc...
  • Això suposa cremar al voltant de 150 kcal


Data de modificació: 06/04/2017 19:03:29