Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

11:42  |  14/12/2018

Data i hora oficial

El temps

18a EDICIÓ DE LES 24 HORES DE BARCELONA D'AUTOMOBILISME TROFEU FERMÍ VÉLEZ

  • 18ª edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez

    18ª edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez

  • 18ª edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez

    18ª edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez

  • 18ª edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez

    18ª edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez

5/9/2016

Precote Herberth Motorsport conquereix la 18ª edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez. Dos equips de casa han aconseguit pujar al podi de les seves respectives categories: el Team Icer Brakes, primer en SP2, i el Baporo Motorsport, segon en TCR.

 

 La 18a edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez ha coronat a l’equip alemany Precote Herberth Motorsport com a vencedor després de completar un total de 662 voltes al Circuit de Barcelona-Catalunya amb un Porsche 991 GT3 R pilotat per Alfred Renauer, Robert Renauer, Daniel Allemann i Ralf Bohn. El podi l’han completat tres marques de cotxes i tres equips de nacionalitats diferents: al Porsche dels alemanys se suma el Lamborghini del conjunt anglès Barwell Motorsport i el Ferrari de la formació suïssa Spirit of Race. 

 

Entre els 64 vehicles que prenien part en la sortida de l’emblemàtica prova de resistència el dissabte a les 12 del migdia, el més avantatjat va resultar ser el Precote Herberth Motorsport. L’equip alemany no ostentava la condició de favorit perquè va marcar el cinquè millor temps en la sessió de classificació, però després de 30 minuts de competició donava caça a l’equip que partia des de la ‘pole position’, el Barwell Motorsport. Tot i que les quatre primeres hores es convertien en un pols constant amb la formació anglesa, el trident alemany i el suís del Precote Herberth Motorsport aconseguien imposar-se. A partir d’aquest moment prenien les regnes de la prova i no les han deixat anar fins que han creuat la línia de meta per últim cop.

 

La segona posició ha estat pel Barwell Motorsport, a sis voltes dels guanyadors, que ha protagonitzat una cursa molt variada i moguda. Si el líder es trobava assegurant el primer esglaó del podi, el conjunt anglès vivia una autèntica odissea per poder remuntar les posicions perdudes a causa d’un problema amb la caixa de canvi del Lamborghini Huracán GT3 de Mark Poole, Richard Abra, Jeroen Bleekemolen i Joe Osborne durant la primera quarta part de la cursa. Mentre tot això succeïa, un dels favorits per aconseguir la victòria, l’Scuderia Praha, tornava a pujar fins a la segona posició, però la nit els passava factura als campions del 2014 i els obligava a abandonar després de patir un accident. La retirada del Ferrari era la sorpresa de la jornada i marcava un punt d’inflexió en el transcurs de la cursa, que a partir d’aquell moment ha decidit les tres primeres posicions.

 

L’Spirit of Race ha estat el tercer convidat al podi amb 644 voltes completades. Els suïssos Alexandre Coigny, Gino Forgione, David Iradj Alexander i l’americà Tom Dyer arribaven a la tercera plaça un cop tocada la matinada amb el Lamborghini Huracán GT3, que ha signat una de les millors remuntades de la jornada. Tot i partir onzens, i tot i estar absents al ‘top 10’ fins a la sisena hora, l’equip suís ha gestionat a la perfecció l’estratègia realitzant impecables parades i canvis de pilots.

 

Brillant paper el protagonitzat pel Team Icer Brakes. El conjunt format per Jesús Diez Villaroel, José Manuel de los Milagros, Jean-Michel Gerome i Bob Wilwert ha estat l’equip espanyol millor classificat. El Porsche 991 Cup, que figurava 26è a la classificació després de completar la primera hora, ha creuat la línia de meta amb una meritòria 12a posició absoluta. El quartet format pels dos espanyols, el belga i el luxemburguès s’ha alçat a l’esglaó més alt del podi de la classe SP2, en la qual han mantingut un gran ritme al llarg de les 24 hores. 

 

Laia Sanz i Francesc Gutiérrez han tornat a completar el repte de les 24 Hores de Barcelona per tercer any consecutiu, aquest cop acompanyats per Jaime Font i per l’exjugador del Barça Eric Abidal. Al volant del Seat Leon Cup Racer del Baporo Motorsport, els pilots han estat lluitant pel podi de la categoria TCR des de l’inici de la cursa, fins que finalment s’han adjudicat la segona posició d’aquesta. La formació catalana ha signat un 18è lloc absolut, millorant notòriament la seva posició de partida, que era la 42a, després d’una nit intensa i un espectacular esprint final aquest matí. Eric Abidal, que s’enfrontava a aquesta experiència per primer cop, ha realitzat els seus relleus sense cap problema, demostrant un ritme constant. 

 

Pitjor sort ha tingut l’equip Drivex (William Paul, Daniel Díaz Varela, Andrés Saravia i Saud Al Faisal), que afrontava la prova amb moltes possibilitats de podi després d’haver classificat quart a la sessió de divendres. L’Audi R8 LMS Ultra perdia algunes posicions a la sortida, però ha estat un habitual entre les posiciones capdavanteres. Quan queia la nit al Circuit, l’equip espanyol reduïa el ritme, perdent diversos llocs que recuperava aquest matí fins que un problema mecànic els ha fet estar a box més temps de l’esperat i caure en la classificació. 

 

Després de 24 hores d’intensa competició a la pista, la cerimònia de podi ha coronat als vencedors de totes les categories. APO Sport (Osborne, May, May) ha signat la victòria de la classe 991 amb un Porsche 991 Cup, mentre que Memac Ogilvy Duel Racing (N. Moutran, R. Moutran, S. Moutran, Quaife) ha fet el mateix a la categoria TCR amb un Seat Leon Cup Racer. La classe SP2 ha vist a l’esglaó més alt del podi al JR Motorsport (Meijer, Van Soelen, Van der Aa, Bogaerts), que posava a pista el BMW M3 F80 Endurance. El Team Altran Peugeot (Roman, Ventaja, Holmgaard, Carlsen) ha conquerit la categoria A3 als comandaments del seu Peugeot 208 GTI.



Data de modificació: 08/09/2016 18:03:08