Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

22:02  |  16/10/2018

Data i hora oficial

El temps

YAMALUBE FOLCH ENDURANCE TORNA A FER HISTÒRIA A LES 24 HORES DE CATALUNYA DE MOTOCICLISME

  • 24 Hores de Catalunya de Motociclisme

    24 Hores de Catalunya de Motociclisme

  • 24 Hores de Catalunya de Motociclisme

    24 Hores de Catalunya de Motociclisme

10/7/2016

L’equip de Reus aconsegueix la seva desena victòria, seguits de Suzuki Català i els francesos LVM Motors.

 

La 22a edició de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme ha tingut nom propi: Yamalube Folch Endurance. L’equip de Reus ha fet història avui al Circuit de Barcelona-Catalunya en sumar la seva desena victòria –la segona consecutiva– amb els pilots Arturo Tizón, Pedro Vallcaneras, Xavier Pinsach i Eduard Ullastres, després de completar 733 voltes amb la seva Yamaha YZF R-1. És la formació que més cops ha conquerit aquesta mítica prova, guanyant pràcticament la meitat de les edicions disputades. Suzuki Català (Gregory Junod, Lucas de Carolis, Camille Hedellin, Javier Alviz) i LVM Motors (Henriques, Cornetto, Rodrigues, Lelievre) han completat el podi.  

 

El Yamalube Folch Endurance passava a liderar la prova a la quarta volta, sent els més avantatjats de la graella a l’aconseguir la pole position el divendres. A partir d’aquest moment ha marcat el ritme i no ha deixat anar el timó de la graella en cap moment, sense cometre cap més error. La prova tenia com a gran al·licient viure un duel més entre els dos equips amb millor palmarès d’aquesta cursa: Yamalube Folch Endurance i Suzuki Català, amb nou i sis victòries respectivament abans d’aquesta edició. Però la lluita no ha tingut color, perquè mentre els primers rodaven amb ritme constant i sense contratemps, els segons patien un autèntic calvari en la primera hora de la cursa en forma de caiguda del pilot Lucas de Carolis, que els va rellevar fins les últimes posicions de l’abundant graella.

 

Però una prova tan llarga mai està exempta de sorpreses i, aquest any, la més important ha estat l’heroica remuntada de l’equip de Molins de Rei. Tots els integrants del Suzuki Català pretenien refer-se de l’accident i el consegüent abandonament de 2015, i ho han demostrat amb un treball intens i constant que els ha tornat a alçar fins a la segona posició a la matinada (passades les 4:00h), aprofitant també la retirada de Motos Gaspar (Zamorano, Chetry, Saurí, Creu), que rodava segon un cop passada la mitjanit. Malgrat haver recuperat més de 50 posicions, la Suzuki GSX-R 1000 no ha pogut fer front a les 21 voltes d’avantatge del Yamalube Folch Endurance. La mala sort ha tornat a colpejar a Suzuki Català quan faltaven 12 minuts per veure la bandera de quadres. El pilot Gregory Junod patia un trencament de cadena que l’ha obligat a tornar al box de l’equip, on s’han viscut moments de pànics, malgrat les voltes d’avantatge acumulades sobre el tercer classificat que no feien perillar el segon calaix del podi. Finalment, els de Molins de Rei han pogut oficialitzar la plata aconseguida sortint a la pista en les darreres voltes per a creuar la línia de meta en segona posició.

 

El tercer esglaó del podi ha rebut nombrosos visitants virtuals durant la cursa, tot i que al final ha estat ocupat per l’equip LVM Motors (Henriques, Cornetto, Rodrigues, Lelievre). La formació francesa va emprendre la sortida en forma d’espiga des de la novena posició i es va saber mantenir al top ten durant la primera meitat de la cursa. Quan els llums del Circuit de Barcelona-Catalunya s’encenien per il·luminar la foscor de la pista, la Kawasaki ZX10R de LVM Motors trobava un espai entre els cinc primers. Aquest matí, l’equip + Competició / Coral Transports (Layunta, Zucconi, Sardanyons, Pocorull) aconseguia prendre-li la posició a la formació francesa després de rodar tota la nit seguint el seu rastre. Tot i això, l’equip local ha hagut de conformar-se finalment amb la quarta posició, a una volta del LVM Motors. Aquests dos equips s’han alçat a l’esglaó més alt del podi de les seves respectives categories, sent el LMV Motors el vencedor de Superstock 1000 i el + Competició / Coral Transports el guanyador d’Open Superbike.

 

L’equip Mithos Junior Team (Meidinger, Kunz, Rufer, Hesterberg) ha estat el cinquè en discòrdia. L’estructura suïssa també ha protagonitzat la seva particular remuntada des de l’inici de la competició. Partint des del 43è lloc, transcorregudes les primeres 6 hores van arribar a rodar en quarta posició. Quan s’aproximava la nit es van veure superats per molts dels seus rivals, de manera que la nit l’han utilitzat per escalar posicions, passant de ser 16è a 6è. L’abandonament del 32 Endurance aquest matí els ha obert les portes del top 5. El Mithos Junior Team també ha estat el segon de les Superstock 1000 amb un total de 695 voltes. Darrere d’ells han finalitzat els seus compatriotes, l’equip CMA 64 – YAM 65 – Tech System (Despose, Lyssandre, Landaburu, Pons), sisens de la general i segons de la categoria Open Superbike. L’equip francès també ha estat un habitual de les primeres posicions en aquestes 24 Hores de Catalunya de Motociclisme, arribant a rodar en quarta posició al segon quart de la cursa.

 

La categoria Superstock 600 ha coronat al Team Akro Motos (Holtzwarth, Paulay, David, Challamel) com a vencedor, seguit de l’Escuderia Èxit amb la seva segona moto, una Yamaha YZF R-6, pilotada per Joaquín López, Andrés Montserrat, Raúl de Arriba i Daniel Gutiérrez. El tercer esglaó ha estat pels francesos del Team MDR Endurance (Naturel, François, Licata, Carré).

 

Si aquestes eren les cares felices de la jornada, hi ha moltes altres que no han pogut completar les 24 Hores, prova que manifesta la duresa de la competició. Dels 65 equips inscrits, han pogut veure la bandera de quadres un total de 48 formacions a les 12 del matí d’aquesta jornada dominical.

 

Més informació i resultats: www.circuitcat.com



Data de modificació: 13/07/2016 15:36:37