Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

05:42  |  21/11/2018

Data i hora oficial

El temps

UNANIMITAT DEL PLE MUNICIPAL I DELS AJUNTAMENTS VALLESANS PER FER FRONT A L'ESTUDI D'IMPACTE AMBIENTAL DEL DESDOBLAMENT DE LA R-3

  • Ple Ordinari de l'Ajuntament de Montmeló, del passat 26 d'abril

    Ple Ordinari de l'Ajuntament de Montmeló, del passat 26 d'abril

2/5/2016

La Generalitat i els alcaldes dels municipis vallesans, entre els quals s'inclou el de Montmeló, presentaran un document conjunt d'al·legacions sobre l'estudi d'impacte ambiental  del projecte de desdoblament de la línia de rodalies R-3 al seu pas entre Parets i la Garriga.

 

Així ho van ratificar a la reunió que van mantenir, aquest dilluns, amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Trull, i on van consensuar un posicionament comú amb la redacció d'un informe que inclogui les millores d'aquesta via al seu pas pels municipis afectats. Les administracions van posat de manifest, també, la importància de tirar endavant aquest projecte i han demanat a l'Estat la creació d'una comissió de seguiment tècnic que vetlli pel procés de redacció i d'execució de les obres, així com que mantingui els acords signats anteriorment.

 

Així mateix, El Ple de l'Ajuntament, celebrat el passat 26 d'abril, va aprovar per unanimitat la formulació de les al·legacions a l'estudi d'impacte ambiental. Aquestes demandes contemplen tres línies. D'una banda, l'Ajuntament reclama  a Adif que es construeixi l'estació de Montmeló al Circuit de Catalunya o, si més no, s'incorporin dins del projecte les actuacions d'amplades i rasants adequades per tal de donar viabilitat a la construcció d'aquest equipament a mig termini. De fet, la seva planificació formava part del compromís segellat el febrer de 2015 entre el Ministeri de Foment i el Departament de Territori i Sostenibilitat que va permetre desencallar la planificació del desdoblament de la línia de Vic.

 

El consistori també demana  a Foment el soterrament del tram de la via que passa per darrera del cementiri. Actualment, aquest tram està a l'aire lliure i en el nou projecte Adif no contempla la seva integració mitjançant el soterrament o la construcció d'un fals túnel.

 

Amb l'augment del trànsit de trens, l'Ajuntament també preveu un increment del soroll. Per això, el tercer punt de les al·legacions demana la instal·lació de mesures de protecció acústica i barreres de separació de les línies que evitin l'impacte acústic i augmentin la seguretat al barri de can Tabola. Aquesta zona del municipi, situada a pocs metres de les vies, només es troba separada dels trens per una xarxa de filferro.

 

Tots els representants municipals van estar d'acord en que la necessitat de donar sortida a aquesta infraestructura ha d'anar acompanyada d'una actuació respectuosa amb el territori municipal i van expressar la seva voluntat de cooperació conjunta.



Data de modificació: 05/05/2016 14:43:01