Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

19:25  |  16/10/2018

Data i hora oficial

El temps

CAMINADA POPULAR, AMB MOTIU DEL DIA MUNDIAL DE L'ACTIVITAT FÍSICA

  • Caminada popular a Montmeló, amb motiu del Dia Mundial de l'Activitat Física

    Caminada popular a Montmeló, amb motiu del Dia Mundial de l'Activitat Física

11/4/2016

Les Àrees d'Esports i de Salut Comunitària de l'Ajuntament de Montmeló, amb el suport de l'Àrea Bàsica de Salut Montmeló-Montornès, van organitzar una caminada saludable el passat diumenge, 10 d'abril.


A les 9.30 hores, una setentena de persones van sortir des de la plaça de la Vila i van recórrer uns 6 quilòmetres entre les poblacions de Montmeló i Montornès. Es tractava d'una activitat física d'intensitat baixa, pensada per a tot tipus de públic que es va desenvolupar per la llera del riu, passant pel camí de la Font de Sant Caterina, fins arribar a Montornès.

D'aquesta manera, i per segon any consecutiu, Montmeló s'ha sumat a la commemoració del Dia Mundial de l'Activitat Física amb l'objectiu de sensibilitzar a la població sobre els efectes nocius del sedentarisme i promoure l'activitat física com un element essencial per a la salut i el benestar de les persones.

 

Caminada popular a Montmeló, amb motiu del Dia Mundial de l´Activitat Física

 

Caminar és l'activitat física més saludable i  incrementa en 4 anys l'esperança de vida

Caminar, pujar escales o anar en bicicleta, són formes saludables de desplaçar-se i contribueixen a incrementar l'activitat física moderada. De fet, s'ha demostrat que 30 minuts diaris d'activitat física s'associen amb una disminució del 36% en el risc de mortalitat per malaltia coronària i a una disminució del 27% en el risc de mortalitat per totes les causes. En concret, l'activitat física moderada ajuda a prevenir trastorns com la malaltia cardiovascular, la obesitat, la diabetis, el càncer de colon i malalties osteomusculars, així com aporta beneficis sobre la salut mental, alenteix els canvis fisiològics associats a l'envelliment i incrementa l'esperança de vida gairebé 4 anys.

 

D'entre aquestes activitats físiques, es considera que caminar és la més saludable i accessible a la major part de la població, així com una forma senzilla de cuidar la salut i acumular els 30 minuts recomanats, com a part fonamental d'un estil de vida actiu.

 

Per caminar, ni mirar el mòbil ni fer servir auriculars
Actualment, els pobles i ciutats que van créixer durant dècades donant prioritat als vehicles s'estan transformant ara per donar resposta a les necessitats de les persones que es desplacen caminant. Tot i això, aquestes persones estan exposades al risc de patir lesions derivades de caigudes i d'atropellaments de vehicles, un risc que afecta especialment els infants i la gent gran.

 

Per això, per promoure caminar i fer-ho al mateix temps amb seguretat, Salut ha editat un document amb recomanacions per caminar pel carrer, travessar la calçada o acompanyar els infants en els seus desplaçaments. Entre d'altres consells, destaquen aquells que intenten reduir alguns hàbits que ja s'observen a molts carrers de Catalunya mentre es camina: utilitzar el mòbil o altres aparells electrònics –ja que mentre es mira el teclat o la pantalla es corre el risc d'ensopegar, caure o no veure els vehicles que s'aproximen- o utilitzar auriculars –una pràctica que pot arribar a ser perillosa quan volem travessar un carrer-.

 

En aquest sentit, d'acord amb les dades que recull el Servei Català del Trànsit, 1 de cada 5 persones mortes per col·lisions de trànsit l'any 2014 eren vianants. A més, la meitat dels vianants que moren atropellats anualment a Catalunya tenen més de 64 anys.

 

Més informació: gencat/salut/activitat



Data de modificació: 14/04/2016 23:53:24