Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

21:40  |  15/10/2018

Data i hora oficial

El temps

Triomf austríac a les 24H de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez

  • 24H de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez

    24H de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez

  • 24H de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez

    24H de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez

6/9/2015

Gran paper dels pilots locals, amb Isaac Tutumlu en sisè lloc. Laia Sanz i Francesc Gutiérrez (KH-7 Monlau) han aconseguit finalitzar amb només dos pilots.

 

Circuit de Barcelona-Catalunya (Montmeló).- L'equip austríac HP Racing, amb els pilots Bernd Schneider -pluricampió del DTM-, Hari Proczyk, Reinhold Renger i Sean Johnston, s'ha proclamat vencedor de la 17a edició de les 24H de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez amb un total de 662 voltes al volant d'un Mercedes SLS AMG GT3, model que ha copat el podi al Circuit de Barcelona-Catalunya. La representació local ha estat encapçalada per Isaac Tutumlu, sisè classificat amb el Lamborghini Huracan de la formació alemanya Leipert Motorsport.

 

La cursa, que ha reunit a més de 70 equips de 17 nacionalitats diferents, ha viscut un moment rellevant passada la mitjanit: el Ram Racing dominava amb autoritat i gaudia de cinc voltes d'avantatge sobre el seu immediat perseguidor, l'HP Racing. Però cap a la una de la matinada el Mercedes de l'equip britànic ha patit un problema a la direcció, fet que els ha obligat a entrar al box. S'han reincorporat 12 voltes després amb les opcions de victòria esvaïdes: han sortit a pista en la tercera posició amb set girs de desavantatge respecte als nous líders.

 

Des de llavors, l'HP Racing ha pilotat amb gran regularitat i s'ha mantingut al capdavant fins al final. Això sí, la seva victòria no ha estat exempta d'emoció, ja que a falta de només mitja hora i quan gaudia de 5 voltes d'avantatge, patia un toc amb un altre participant i havia d'entrar a boxes, amb el seu capó obert. Aquest contratemps li feia perdre temps i afegia màxima emoció, encara que no li impedia guanyar per davant de l'equip suís Hofor-Racing 2, segon classificat a 3 voltes dels vencedors. El podi l'ha completat el Ram Racing britànic, amb 649 voltes.

 

El pilot espanyol millor classificat ha estat Isaac Tutumlu López, enrolat a l'equip alemany Leipert Motorsport. Al volant del llampant Lamborghini Huracan, aquest barceloní d'ascendència kurda ha creuat la línia de meta en sisè lloc absolut i primer de la seva categoria SPX, després de protagonitzar una gran remuntada des de l'última posició de la graella i acumular un total de 624 voltes.

 

Brillant paper el protagonitzat també pel KH-7 Monlau i el seu Seat León Cup Racer que han aconseguit finalitzar, per segon any consecutiu, amb només dos pilots: Laia Sanz i Francesc Gutiérrez. Una gesta que, a més, s'ha vist completada amb la 2a plaça de la seva categoria A3T i 16a absoluta, després de remuntar 48 posicions des que patissin un toc a la tercera hora. Només dos llocs davant d'ells ha finalitzat l’Scuderia Praha, vencedors de la passada edició de les 24H de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez amb el seu Ferrari 458 GT3 (A6), que enguany s'ha vist condicionada per un accident matiner.

 

El Drivex 2, amb els espanyols Rafael Sarandeses i Daniel Díaz a les seves files, també ha protagonitzat una gran remuntada durant la nit, escalant de la posició 28a fins a la 7a amb l'Audi R8 GT3 Ultra (A6) i ha arribat a situar-se quart de la seva categoria. Tot i això, una inoportuna avaria en l'última hora els ha endarrerit fins al 22è lloc i 5è de l’A6. Els seus companys brasilers del Drivex han signat un brillant 7è lloc general i 3r de la categoria 997.

 

El Dodge Viper Coupé Competition (SP2) de l'equip espanyol Ayrton Intermotor ha estat 49è, després d'arribar a rodar entre els 30 primers més enllà de la mitjanit, amb Jean-Michel Gerome, Toni Castillo, José Manuel de los Milagros, Jesús Díez i José Monroy.

 

La formació RCA Racing, amb el Seat León Cup Racer (A3T) pilotat per Jaime Carbó, César González-Bueno, Alan Sicart, Álvaro Fontes i Álvaro Vela ha acabat 60a.

 

Just abans de començar la cerimònia de lliurament de trofeus, s'ha celebrat un emotiu minut de silenci en memòria de les víctimes del Ral·li de la Corunya, amb els pilots, autoritats i organitzadors al podi del Circuit de Barcelona-Catalunya.

 

Declaracions:

 

Bernd Schneider (HP Racing): "Estem molt contents amb la victòria, sobretot després de l'accident que he patit en l'última hora i hem tingut sort de no danyar molt el cotxe. No sé què ha passat, però m'he trobat un altre vehicle aturat abans d'entrar a meta i l'he envestit per darrere. Pensava que havíem perdut la cursa, perquè s’ha aixecat el capó i m’he posat molt nerviós. Per sort, al final s’ha pogut solucionar el problema i creuar la línia de meta. No hem pogut relaxar-nos ni en l'última volta!".

 

Isaac Tutumlu (Leipert Motorsport): "Després de sortir últims per un problema mecànic, acabar sisens, primers de categoria i millor espanyol de la general era impensable. Estic molt feliç de guanyar la meva primera cursa de 24 hores a casa. No ha estat fàcil perquè hem tingut diversos contratemps però l'equip ha fet un treball increïble tant a boxes com a la pista, on no podies despistar-te ni un segon a causa del trànsit que hi havia. Marxem  contents però molt cansats a casa".

 

Laia Sanz (KH-7 Monlau): "Llàstima del toc que vaig tenir en el meu primer relleu i ens va fer perdre molt de temps. Això ens ha obligat a anar a contracorrent tota la cursa i ha impedit que aconseguíssim el nostre objectiu d'acabar entre els 10 primers. Però tot i així, hem d'estar molt contents perquè acabar amb un equip de només dos pilots té molt mèrit i tant el meu company Francesc Gutiérrez com tot l'equip ha fet un treball fantàstic. El final se m'ha fet molt dur perquè he tingut un problema amb el peu i hem escurçat el relleu”.


Entitat


Data de modificació: 07/09/2015 12:24:35