Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

19:56  |  18/04/2019

Data i hora oficial

El temps

L'Esperit de Montjuïc consolida el seu èxit amb més de 30.000 aficionats en la seva 4a edició

  • L'Esperit de Montjuïc 2014

    L'Esperit de Montjuïc 2014

  • L'Esperit de Montjuïc 2014

    L'Esperit de Montjuïc 2014

6/4/2014

L´Esperit de Montjuïc 2014

       

L'esdeveniment ja té dates per a l'any que ve al Circuit de Barcelona-Catalunya: 17, 18 i 19 d'abril de 2015.

                    

La quarta edició de l'Esperit de Montjuïc ha servit per consolidar aquest revival del motor únic a Europa. Al llarg dels tres dies, han passat pel Circuit de Barcelona-Catalunya un total de 31.225 visitants atrets per l'ampli ventall d'activitats organitzades per reviure l'època daurada de l'automobilisme de la ‘Muntanya Màgica’ barcelonina. L'èxit ha estat tan gran que ja hi ha confirmades les dates de l'any vinent: 17, 18 i 19 d'abril de 2015.

 

Durant tres inoblidables jornades, el Circuit ha experimentat un meravellós viatge al passat. El pàdoc ha transformat completament el seu habitual aspecte. Els moderns camions i motorhomes han cedit el seu espai a una tradicional carpa de circ, una pista d'autos de xoc, uns cavallets, un mercat, una zona de karts, un espai de jocs infantils, una exposició dels cotxes de Tintín, i fins i tot una zona amb vehicles militars i una avioneta. A més, els aficionats han pogut conèixer les iniciatives mediambientals del Circuit de Barcelona-Catalunya al Green Meeting Point, situat també al pàdoc.

 

Les marques Maserati, McLaren i Seat han tingut un gran protagonisme en aquesta quarta edició de l'Esperit de Montjuïc, en celebrar diverses efemèrides i exposar els seus models del passat, present i també del futur. Tot això, amenitzat amb personatges disfressats i música d'època interpretada en directe.

 

Mentrestant, al cel tenien lloc diverses exhibicions aèries i a la pista se succeïen nombroses carreres entre automòbils d'altres èpoques que han fet les delícies dels més nostàlgics, com FIA Fórmula 1 Històrica, Trofeu Javier del Arco, Grup C, Sports Car, Gentlemen Drivers (GT) i Turismes Pre-66.

      

FIA Masters Historic Formula One : Hartley no té rival

Igual que va succeir ahir dissabte, els aficionats que han acudit al Circuit de Barcelona-Catalunya han gaudit d'allò més amb la carrera de FIA Masters Historic Formula One protagonitzada per monoplaces històrics de la Fórmula 1 que van competir entre els anys 1966 i 1985, de la mà d'escuderies mítiques com Ferrari, Lotus, McLaren, Ligier, Tyrrell o Brabham.

 

Avui no eren a la graella els llegendaris pilots que tantes gestes van protagonitzar en aquella època daurada d'aquest esport com Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi, Nicky Lauda, James Hunt o Mario Andretti. No obstant això, els encarregats de posar-se aquest diumenge al volant tampoc s'han quedat curts i han brindat un gran espectacle durant els 25 minuts que ha durat aquesta competició dedicada als nostàlgics de la Fórmula 1.

 

Steve Hartley ha tornat a adjudicar-se el triomf, als comandaments de l'històric monoplaça Arrows A4. El britànic partia des de la pole i no ha donat cap opció als seus rivals, marcant fins i tot el millor crono del dia amb un cridaner 1:46.312. Segon ha finalitzat el belga Jean-Michel Martin (Fittipaldi F8), seguit pel pilot local Joaquim Folch (Brabham BT49C).

 

FIA Historic Sports Car Championship

Aquest campionat ha disputat la seva primera cursa de l'any aquest migdia al Circuit i ha aixecat una gran expectació entre els assistents a l'Esperit de Montjuïc al reunir una vintena de prototips i GT'S construïts entre 1962 i 1974. El triomf ha estat per al grec Leo Voyazides i el britànic Simon Hadfield, amb un Lola T70 MK38.

 

Gentlemen Drivers

Sobre el traçat barceloní han rodat llegendaris cotxes Gran Turisme anteriors a 1966, com els Shelby Cobra, Jaguar E-Type i Aston Martin DP214, per citar alguns exponents significatius. Com era de preveure, la victòria ha estat per a un Cobra, que dotat d'un potent motor V8 amb carburadors Weber s'ha mostrat intractable. S'ha encarregat de portar-lo fins al més alt del podi el prolífic duo greco-britànic format per Voyazides i Hadfield.

 

Màster Pre - 66 , Trofeu Javier del Arco i grup C

Els turismes anteriors a 1966 i els prototips han marcat bona part de l'última jornada d'aquest revival del motor. Leo Voyazides i Simon Hadfield, amb un Ford Falcon, han dominat també la cursa de les Master Pre -66 Touring Cars, que sol enfrontar els grans coupé V8 americans Ford Falcon i Ford Lotus Cortina.

 

El Trofeu Javier del Arco, categoria destinada als clàssics, ha disputat avui la seva segona màniga, amb victòria del britànic Mark Bates (Porsche RSR), seguit de l'espanyol Manuel Hermida (BMW M3), igual que va succeir en la prova d'ahir.

 

En Grup C, Bob Berrdige ha estat l'últim a inscriure el seu nom en el palmarès de l'Esperit de Montjuïc 2014. El pilot britànic s'ha imposat a tots amb el Mercedes C11 amb el que al matí es classificava segon el seu company Gareth Evans.