Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

05:51  |  19/09/2018

Data i hora oficial

El temps

Consells per córrer una cursa

  • Mou-te i fes salut!

    Mou-te i fes salut!

6/3/2014

Mou-te!

 

Aquest cap de setmana és la Mitja Montornès-Montmeló-Vilanova-La Roca i és per això que us proposem, si és la vostra primera vegada, una sèrie de consells per córrer-la.

 

Recordeu que per córrer aquest tipus de curses cal estar preparat i per tant no és gens recomanable iniciar l’activitat física amb una cursa d’aquest estil.

 

Per a tots aquells que realitzeu aquesta cursa com d’altres d’aquests tipus us fem aquest seguit de recomanacions:

  • Estiraments: És imprescindible fer estiraments abans i després de la cursa. Si no es fan hi ha un gran risc de lesionar-se.
  • Alimentació: Els 2-3 dies abans de la cursa i especialment el dia abans, és recomanable ingerir hidrats de carboni i minimitzar els greixos.
  • Aigua: Cal beure molt durant l'activitat. És important estar ben hidratats.
  • Sabatilles: Encara que es pot córrer quasi amb qualsevol cosa, quan el quilometratge és alt, és important portar un bon parell de sabatilles. Cal córrer la marató amb una sabatilla utilitzada prèviament; caldria comprar-la com a mínim un parell de mesos abans.
  • Vestimenta: No cal que sigui tècnica, tot i que cal que hagi estat provada prèviament. No és bona idea fer experiments de roba el dia de la cursa. En cas de pluja, una gorra evita que l’aigua ens entri als ulls. Si fa molt fred i plou val la pena portar algun cangur o similar. Si teniu problemes de fregaments feu servir vaselina.

Podeu trobar més indicacions tècniques com la zona d’escalfament, zona de pàrquing, guarda-roba i altres serveis a: www.mitjamontornes.com