Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

00:11  |  25/09/2018

Data i hora oficial

El temps

L'esport adaptat a cadascú

  • Mou-te i fes salut!

    Mou-te i fes salut!

13/2/2014

L´esport adaptat a cadascú

Activitat física a la rutina diària

 

Per mantenir la salut són necessaris trenta minuts d'activitat física moderada cinc dies per setmana. El sedentarisme augmenta el risc de patir diverses malalties. No hi ha una única activitat que sigui la millor per a tothom: la millor activitat és aquella que més s'ajusta als valors i objectius de cadascú, la que agrada més i la que es pot integrar en la forma de vida.

 

En la societat actual els adults acostumem a dur un ritme de vida força atrafegat És per això que proposem una sèrie de consells per a una pràctica d’activitat física, com és anar a caminar, que es poden incloure dintre de la rutina diària.

  • Realitzar activitat física en el moment del dia que més factible sigui fer-la: per exemple, abans d'anar a treballar o al final del dia després de la feina.
  • Quan es passegi, anar combinant alguns minuts de marxa més ràpida i augmentar la durada i la freqüència dels períodes més ràpids al llarg de les setmanes.
  • És molt convenient buscar alguna persona per sortir a caminar o per fer alguna altra activitat física en comú.

Si no es disposa d'aquest mínim de 30 minuts d'activitat física moderada, es poden acumular al llarg del dia de la manera següent:

  • Caminant o anant amb bicicleta sempre que sigui possible.
  • Fer els encàrrecs, les compres.
  • Anar a treballar.
  • Portar els infants a l'escola
  • Passejar el gos.
  • Baixar a una parada anterior de l'autobús.
  • Triar les escales de manera habitual en comptes de les mecàniques o dels ascensors.

Cal recordar que no es tracta de passar de la inactivitat a un nivell alt d'activitat física d'un dia per l’altre: el canvi ha de ser gradual i progressiu.

 

Un altre consell per al cap de setmana és la pràctica d'activitat física en família, és a dir, fer lleure actiu.

 

I per als infants és importat realitzar una activitat física de 60 minuts al dia que els ajudarà a créixer i a sentir-se sans.

 

I per què és important moure’s?

  • Perquè jugar amb els amics és sa i divertit!
  • Perquè a l’escola tot serà més fàcil! I les notes seran més bones!
  • Perquè dormiran millor i se sentiran més contents!
  • Com sumar aquest 60 minuts d’activitat?
  • Jugant amb els amics al parc o al pati de l’escola.
  • Anant amb bicicleta, patinet o patins.
  • Caminant: anant i tornant de l’escola o anant a comprar a peu.
  • Jugant amb jocs actius i divertits.

Mes informació de la campanya Mou-te i fes salut fent clic aquí.