Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

04:10  |  17/10/2018

Data i hora oficial

El temps

Campanya "Català i empresa. Ja estàs al dia?"

15/5/2013

El Centre de Normalització Lingüística del Vallès Oriental duu a terme la campanya 'Català i empresa. Ja estàs al dia?' per fer conèixer els drets de clients i usuaris i les obligacions de les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya, pel que fa a l’ús de la llengua catalana.

 

La campanya, impulsada per la Direcció General de Política Lingüística, es divulgarà entre empreses, establiments comercials, associacions de comerciants... de la comarca i es distribuirà el material de la campanya mitjançant visites personalitzades.

 

Amb aquesta acció, els serveis i oficines del CNL del Vallès Oriental volen donar a conèixer entre els agents del sector empresarial i comercial els drets dels consumidors reconeguts al Codi de consum de Catalunya i apropar els serveis que en matèria lingüística pot oferir el CNL al món socioeconòmic.

 

El Codi de consum de Catalunya reconeix drets específics en matèria de llengua a les persones consumidores i usuàries i, per a garantir-ne l’exercici, estableix obligacions per a les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya (art. 128-1 i 211-5). El compliment d’aquestes obligacions garanteix els drets lingüístics de les persones consumidores.

 

A més, en el marc de la campanya 'Català i empresa, ja estàs al dia?, la DGPL posa a disposició de les empreses el Llenguatest consum, una eina d'autodiagnosi fàcil, ràpida i pràctica, que amb 8 preguntes permet saber a les empreses si compleixen amb les obligacions lingüístiques del Codi de consum de Catalunya. És accessible en línia i no cal registrar-s'hi. Les obligacions incideixen bàsicament en tres àmbits: l'atenció al públic, la informació i la documentació, l'etiquetatge i les instruccions d'ús.

 

Més informació:

Tríptic informatiu

Llenguatest consum

Llenguatest empreses