Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

10:34  |  25/09/2018

Data i hora oficial

El temps

El Circuit de Catalunya embogeix amb la victòria d'Alonso

13/5/2013

El pilot de Ferrari aconsegueix en el FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2013 la seva segona victòria de la temporada per davant de Räikkönen i Massa

 

Fernando Alonso ha provocat aquesta tarda la bogeria a les graderies del Circuit de Catalunya en imposar-se clarament en el FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2013, davant de 94.831 espectadors, 13.231 més que l'any passat. El pilot de Ferrari, que no guanyava al Circuit des del 2006, va superar a Kimi Räikkönen (Lotus) per 9,3 segons i al seu company d'equip Felipe Massa, tercer, per 26,0 segons, en el que s’ha convertit en el seu 11è triomf amb l'escuderia de Maranello i el 32è de la seva trajectòria a la Fórmula 1.

 

De res li va servir a Mercedes tenir als seus dos pilots copant la primera línia de la graella. L'esperança per a l'escuderia alemanya va durar tan sols 13 voltes, el temps que va necessitar Alonso per desfer-se de Nico Rosberg. El cas de Lewis Hamilton va ser més flagrant, si cap, ja que el britànic va desaparèixer ràpidament dels primers llocs ja en els girs inicials. Es constatava així el que tothom en el pàdoc presagiava ahir: els Mercedes són els més ràpids a una volta, però el seu ritme de carrera i la degradació dels pneumàtics els impedeix lluitar de tu a tu amb els Ferrari, Red Bull i Lotus, com va quedar també demostrat en el passat GP de Bahrain.

 

Alonso avisava després de la ‘quali’ que “cal guanyar alguna posició a la sortida i aprofitar les oportunitats, que arribaran quan comencin a degradar-se els pneumàtics”. Dit i fet. Es va complir el guió com si ho hagués escrit de pròpia mà: va avançar a la tercera corba a Hamilton i a Räikkönen, va superar a Sebastian Vettel (Red Bull) a la sortida de la primera aturada de l'alemany i després va avançar a Rosberg per marxar amb el liderat fins al final.

 

Si el desgast dels Pirelli era un escull en un asfalt abrasiu com el del Circuit de Catalunya, només calia pensar a fer una parada més (4) per anul·lar aquest risc i aprofitar al màxim el fortíssim ritme de carrera del binomi Alonso - Ferrari. Ni tan sols l'estratègia de Räikkönen d'anar a tres parades va servir per fer front a l'asturià, encara que sí li va valer per desbancar als dos Red Bull i, fins i tot, escapolir-se d'un Felipe Massa que va realitzar una extraordinària carrera que li va permetre pujar al tercer esglaó del podi sortint des del novè lloc de la graella.

 

Si el dia ha estat negatiu per a Mercedes (Rosberg ha acabat sisè i Hamilton, dotzè), tampoc Red Bull ha pogut acabar el FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2013 amb bones sensacions, no tant pel resultat (Vettel ha estat quart i Webber, cinquè), sinó per com s’ha produït. L'escuderia de Milton Keynes, que en altres ocasions havia demostrat anar un pas per davant dels altres equips, ha evidenciat a Barcelona una debilitat: el desgast dels pneumàtics del RB9 en traçats abrasius és major que el de Ferrari i Lotus (aquest últim anant a una parada menys, fins i tot). S’ha d’afegir, a més, la lenta reacció de l’equip quan Fernando Alonso ha efectuat la seva segona parada per canviar rodes i Vettel s'ha mantingut a la pista durant dues voltes en les que ha cedit uns valuosos segons respecte al pilot espanyol.

 

Al final, triomf d'Alonso, que puja un lloc en la classificació general del campionat (ara és tercer) amb 72 punts, 13 menys que Räikkönen (85) i 17 menys que Vettel (89), que manté el seu liderat.

 

Respecte a l'afluència de públic, 94.831 espectadors arribats de tot el món han presenciat el Gran Premi des de les graderies o la pelouse del Circuit de Catalunya. En el conjunt dels quatre dies, han estat 218.331 els afeccionats que han seguit in situ el FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2013, pels 185.500 que van assistir el 2012.

 

Declaracions

 

Fernando Alonso (Scuderia Ferrari): “Guanyar a casa sempre és molt especial. Les últimes voltes han estat molt emotives i se m'han fet interminables. Aquesta victòria té molt bon gust davant tants seguidors animant-me. Després d'una qualificació tan difícil per a l'equip, acabar tots dos pilots al podi ens fa sentir molt satisfets”.

 

“Després de l'última parada en boxes he pensat que tenia la victòria en la butxaca si no cometia cap error, perquè teníem els pneumàtics més nous que en Kimi. És evident que no tenim el cotxe més ràpid, però és molt competitiu en carrera i em sento molt còmode amb ell”.

 

Kimi Räikkönen (Lotus F1 Team): “Em sento una mica decebut per la meva segona posició, perquè el meu objectiu sempre és guanyar i no ho he aconseguit aquí. Ha estat difícil lluitar contra Ferrari encara que ho he intentat amb totes les meves forces, però no hi ha hagut manera”.

 

“Potser amb una altra estratègia d’aturades haguéssim estat més a prop de Fernando al final, però això mai se sabrà. La veritat és que amb tantes aturades a boxes, de vegades ens costa als propis pilots saber on estem en carrera, però ara la F1 és així”.

 

Felipe Massa (Scuderia Ferrari): “Estic molest pel que va succeir ahir, ja que això mateix ha passat altres vegades i no s'ha penalitzat com a mi. Però la cursa ha estat molt bona per a l'equip, amb la victòria de Fernando i el meu podi”.

 

“M'hagués agradat poder pressionar al final a Kimi, però estava molt lluny i, al veure que no tenia possibilitats d'atrapar-lo, he preferit conservar els pneumàtics. El cotxe s'ha comportat magníficament en aquest circuit i hem demostrat que anem en la direcció correcta”.

 

Galeria d'imatges oficials del Circuit de Catalunya