Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

01:09  |  16/08/2018

Data i hora oficial

El temps

L’Oficina de Català visita els estands de la 7a Fira del Comerç, Artesania i Entitats de Montmeló.

14/6/2012

Dissabte 9 de juny, l’Oficina de Català va visitar els estands que participaven en la 7a Fira del Comerç, Artesania i Entitats de Montmeló per tal de promoure i facilitar el coneixement i l’ús de la llengua catalana a les persones que treballen en el sector comercial com a eina d’integració i també com a valor afegit a un comerç de qualitat.

 

En la visita se’ls va informar de les tres àrees en què treballa l’Oficina de Català: el servei d’assessorament, que inclou revisions de textos breus en català (cartes, retolació exterior i interior, etc.), i sessions de recursos lingüístics en línia (correctors, traductors automàtics, Optimot, consultes lingüístiques, etc.), l’àrea d’ensenyament (cursos de català), i l’area de dinamització, a través del foment de les parelles lingüístiques i dels acords del Voluntariat per la llengua amb entitats i comerços del poble.

 

També es van repartir els díptics Viu el comerç en català, on s’expliquen el serveis que posa a l’abast dels comerciants el Consorci per a la Normalització Lingüística i els tríptics Català a l’empresa: Ja estàs al dia?, on,segons el Codi de consum de Catalunya, s’explica la informació i documentació que les empreses han de tenir disponibles en català. Cal tenir en compte que un establiment que pot atendre els clients també en català millora la seva competitivitat. Oferir els productes i els serveis en la llengua pròpia dels clients és un valor afegit que pot contribuir a fidelitzar-la, perquè permet aconseguir proximitat i augmentar la seva satisfacció.

 

Pel que fa a les entitats, se’ls va informar dels acords de col•laboració que ofereix el programa del Voluntariat per la llengua, per tal de fer accions conjuntes i dinamitzar el teixit associatiu del poble.