Montmelo

Montmelo
  • MIDA DEL TEXT   

05:12  |  15/08/2018

Data i hora oficial

El temps

Entra en funcionament la nova estació de trens

10/4/2012

El dilluns 9 d'abril de 2012, a les 4.57 del matí, puntualment i tal com estava previst, el primer tren de rodalies s'aturava a les andanes de la nova estació de Montmeló. Anteriorment ja havia passat un tren de llarg recorregut pel nou tram de vies.

 

Malgrat la primerenca hora, l'obertura de la nova estació va reunir un grup nombrós de persones, totes elles vinculades d'una o altra manera a les obres d'aquesta macro-instal·lació. Per part del consistori municipal, van acudir a la cita, el senyor alcalde, Antoni Guil i els regidors Pere Rodríguez, Abel Florensa i Carles Román, el sotinspector de la Policia Municipal, Jose Antonio García i l'enginyer municipal, Jaume Masclans. Per part d'Adif, Ferrovial i Renfe, més d'una vintena de tècnics van estar presents en la posada en marxa de l'estació.

 

L'edifici destaca per la seva amplitud i pel modern disseny envidrat, que denota la importància d'aquesta instal·lació, equiparant-se en serveis i funcionalitat a les estacions de primer ordre de Catalunya. L'edifici es divideix en el seu interior en tres parts: al centre, la zona d'accés de viatgers, a l'esquerra es situa una àmplia sala d'espera i els diferents accessos a la vies soterrades, per escales convencionals i mecàniques, així com per ascensor. I a la dreta hi ha l'oficina d'atenció al públic i un espai que properament s'habilitarà com bar.

 

La ubicació de la nova estació ha permès a més al municipi l'obertura de dos nous trams de carrer que comuniquen de forma directa amb el centre de Montmeló. S'han prolongat els carrers adjacents a l'estació (carrer Josep Tarradellas i carrer Lluís Companys). Amb això s'aconsegueix una meta històrica: el pas de vies per tres trams diferents.

 

Les obres de l'estació continuen ara a l'exterior. A més de l'enjardinament i altres detalls, es realitzen les obres de lliurament i tancament del muret que delimita amb els pisos contigus a la nova instal·lació. També es treballa per poder obrir pròximament el pas de vehicles pel tram de prolongació del carrer Lluis Companys.

 

L'obertura de l'estació i el canvi de vies que s'ha efectuat aquests dies marca l'inici de la fase final del túnel de soterrament per Montmeló. Ara les obres de l'AVE es centraran en acabar els 250 metres de mur pantalla que ocupaven fins ara l'estació provisional, així com a adequar l'ample de via definitivament en el túnel contigu per on passarà el tren d'alta velocitat.

 

La jornada del 9 d'abril (dilluns de Pasqua) va estar marcada durant tot el dia per una massiva afluència de veïns de Montmeló per contemplar la nova instal·lació, als quals se'ls va permetre el pas a les vies soterrades.